Narzędzia:
Czy można umieścić w umowie o pracę w miejscu wykonywania pracy taki zapis, że pracownik pracuje w firmie „X", przy ul. „Y” w Krakowie oraz w razie potrzeby w podległych filiach? Czy w sytuacji, gdy zmienił się adres miejsca pracy pracownik powinien otrzymać aneks ze zmianą adresu?
Przeczytaj też:
Czy w umowie o pracę dla dyrektora handlowego, dyrektora operacyjnego oraz serwisanta można jako miejsce pracy wskazać „teren całego kraju”? Czy istnieją konkretne wytyczne w tym zakresie?
Czy pracownicy objętej ochroną przedemerytalną można zmienić miejsce pracy na okres 3 miesięcy na mocy art. 42 § 4 kp? Chodzi o pracownicę, która pracuje w wypożyczalni biblioteki. Chcemy ją przenieść do filii bibliotecznej, na takie samo stanowisko starszego bibliotekarza.
Mam pytanie w kwestii przenoszenia pracownika z jednego oddziału na inny oddział. Moja jednostka to szpital psychiatryczny, w skład którego wchodzi kilka oddziałów o profilach psychiatrycznych. Czy mogę rotować pracowników z oddziału na oddział bez potrzeby wypowiadania warunków umowy bez względu na to, jak brzmi zapis miejsca pracy w umowie (tzn. niektórzy mają wskazany konkretny oddział, a inni mają wskazany tylko SPZOZ). I drugi problem dotyczy tego samego, ale związkowca – czy jeżeli nie zmienia się zakres obowiązków, to czy mogę pracownika przenieść?
Pracownik (będący kierownikiem) jest zatrudniony na pełen etat w podstawowym systemie czasu pracy. Otrzymał ustną zgodę przełożonego na świadczenie pracy: przez 3 dni w tygodniu w zakładzie pracy a przez pozostałe 2 dni w domu. Jak „zalegalizować” taką formę pracy? Czy należy np. w zakresie czynności lub innym akcie prawnym zapisać, że praca np. w wymiarze 24 godzin świadczona jest w zakładzie pracy a przez pozostałe 16 godzin poza, ze względu na charakter pracy? Czy w takim razie nie powinnam również zmienić zapisu w umowie (miejsce świadczenia pracy), ponieważ osoba mieszka poza miejscowością, w której jest zakład pracy. Czy takie rozwiązanie będzie zgodne z przepisami?
Otworzyliśmy oddział firmy na Węgrzech. Do tej pory interesy firmy reprezentowała osoba, która wyjeżdżała na delegację i była w ten sposób rozliczana. Od maja ta osoba ma na Węgrzech stały adres zamieszkania i będzie nadal świadczyć dla nas pracę. Jak zawrzeć z tym pracownikiem prawidłową umowę o pracę. Proszę o podpowiedź jak się zachować, aby zatrudnienie Polaka na stałe mieszkającego na Węgrzech było korzystne i dla pracodawcy i pracownika. Jak zgłosić prawidłowo pracownika do ZUS? Naliczyć ulgę, a co z kosztami uzyskania przychodu itp.?
Spółka zmieniła lokalizację siedziby w obrębie m.st. Warszawy. W większości umów o pracę miejscem wykonywania pracy jest siedziba spółki w Warszawie, natomiast w niektórych z nich podany jest dokładny adres siedziby. Jaką formę powiadomienia pracownika należy zastosować (pismo, wypowiedzenie zmieniające)? Czy w przypadku nieprzyjęcia wypowiedzenia zmieniającego należy uznać, że wypowiedzenie jest z przyczyn niezależnych od pracownika i wypłacić odprawy? Czy określenie miejsca wykonywania pracy w siedzibie spółki i podanie jedynie miasta bez dokładnego adresu jest zgodne z przepisami?
Firma zmieniła siedzibę z Wrocławia na Tyniec Mały. Dla pracowników ta zmiana nie ma znaczenia, ponieważ już od 5 lat pracują w Tyńcu Małym, co jest oczywiście zaznaczone w umowach. Niezasadne wydaje się sporządzanie aneksów do umów. Czy wystarczy zwykła informacja przekazana na piśmie każdemu z pracowników?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas