Narzędzia:
Miejsce pracy to środowisko, w którym ścierają się różnorodne osobowości, temperamenty i charaktery. Łatwo wtedy o nieporozumienia czy konflikty. Dodatkowo, jeśli weźmiemy również pod uwagę różne role i cele poszczególnych osób – możemy mieć do czynienia z mieszanką wybuchową. Unikanie konfliktów jest jednym ze sposobów nawigowania w takim środowisku pracy. Oznacza, że potrafimy zapobiegać powstawaniu sporów, wykrywać sygnały alarmowe, prowadzące do konfliktu oraz w razie pojawienia się pierwszych symptomów konfliktu – relatywnie szybko z niego wyjść.
Przeczytaj też:
Czy rozluźnienie ścisłych relacji społecznych i dystans zawodowy podczas pracy zdalnej mogą zapobiegać dysfunkcjonalnym konfliktom w miejscu pracy? Są one bowiem naturalne. Rzecz w tym, by zajadły lokalny konflikt ustąpił miejsca rzeczowej konfrontacji argumentów i racji stron, co zawsze wiąże się z potrzebą zdystansowania. Czy poza wszystkimi ograniczeniami i zaletami pracy zdalnej rozluźnienie relacji społecznych jest szansą dla zapobiegania nieporozumieniom i konfliktom interpersonalnym w miejscu pracy?
Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym lub może wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz firmy. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas