kompetencje

Najważniejsze kompetencje XXI wieku

Najważniejsze kompetencje XXI wieku

Współczesny świat i konieczność ciągłego dostosowywania się do zmian wymaga zarówno od menadżera, jak i podległych mu pracowników stałego rozwoju. Jego efektem jest rozwój kompetencji. W obszarze głównego zainteresowania powinny znajdować się 4 kluczowe kompetencje, które zyskują szczególnego znaczenia w XXI wieku. Są to: krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja oraz kooperacja.

Skuteczny menadżer działający w XXI wieku musi być nastawiony na ciągłe poszerzanie wachlarza swoich umiejętności, kompetencji i wiedzy. Czyni to praktycznie od początku edukacji ponadpodstawowej. Już w trakcie szkoły średniej może zdobywać wiedzę, którą będzie wykorzystywał w trakcie pracy zawodowej.

Niestety system edukacji nie pozwala na zdobycie niezbędnych kompetencji. Co więcej, nawet, gdyby istniała możliwość w czasie studiów czy edukacji nieformalnej na zdobycie wystarczającego wachlarza kompetencji to ciągle zmieniający się świat wymusiłby na kierowniku działania w obszarze rozwoju. Wystarczy bowiem przenieść człowieka do innego zespołu, aby na nowo budował kanały komunikacyjne, by skutecznie porozumiewać się ze współpracownikami.

Wśród wielu kompetencji, które powinien posiadać skuteczny menadżer zarządzający zespołem w XXI wieku 4 wysuwają się na czoło. Ich identyfikacja i zrozumienie pozwolą na osiąganie lepszych wyników. Rozpoczynamy więc podróż po krytycznym myśleniu, kreatywności, komunikacji i kooperacji.

Jakie będą kluczowe kompetencje działu HR w przyszłości

Kompetencje działu HR są obecnie ściśle powiązane z kolejną falą epidemii, zmianami w podejściu do pracy oraz gwałtownie postępującym rozwojem nowych technologii. Automatyzacja i sztuczna inteligencja, a także dynamiczna rzeczywistość pracy zdalnej i hybrydowej rodzą pytanie o to, jak będą wyglądały działy HR w przyszłości. Sprawdź zatem, jakie kluczowe kompetencje działu HR musisz rozwijać w przyszłości.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Jaka jest najważniejsza umiejętność, którą należy posiąść, praktycznie bez względu na zajmowane stanowisko
  • Dlaczego trzeba nauczyć się współpracować w zespołach rozproszonych
  • Dlaczego ważna jest umiejętność radzenia sobie ze stresem i presją

Czas zaakceptować, że cyfrowa transformacja pozostanie jedyną stałą wśród wszechobecnych zmiennych. Jedną z najważniejszych umiejętności, które należy zatem posiąść, praktycznie bez względu na zajmowane stanowisko, jest zdolność do uczenia się nowych rzeczy. Obecne wyzwania oraz „zwinna” rzeczywistość wymagają bowiem interdyscyplinarnego podejścia i holistycznego spojrzenia, które nie pozwala na rutynę czy obieranie utartych ścieżek.

Oznacza to nieustanne śledzenie rynkowych trendów i ciągły rozwój, co oczywiście przełoży się  na rosnącą rolę branży szkoleniowej. Co więcej, rozwiązania związane z automatyzacją i cyfrowymi asystentami pozwolą uwolnić czas przeznaczany do tej pory na nudne i powtarzalne zadania.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo