Kompetencje przyszłości – poznaj 10 najważniejszych

Karolina Karwowska
Karolina Karwowska
15.04.2022AKTUALNE

Kompetencje przyszłości – poznaj 10 najważniejszych

Według raportu „Przyszłość zatrudnienia” Światowego Forum Ekonomicznego opublikowanego pod koniec 2020 roku, połowa wszystkich pracowników na świecie będzie musiała się przekwalifikować już do 2025 r.  Pandemia COVID-19 wpłynęła na każdy aspekt naszego życia, nie pozostanie bez konsekwencji dla rynku pracy. Raport stwierdza, że do 2025 r. pracownicy staną w obliczu dwóch poważnych zakłóceń: utraty miejsc pracy z powodu zwiększonej automatyzacji oraz skutków gospodarczych kryzysu, którego wciąż doświadczamy.

Wymieniając 10 nadchodzących najważniejszych umiejętności, raport pozwala lepiej zrozumieć wyzwania, przed którymi staną firmy i pracownicy w ciągu najbliższych lat. Pomaga przygotować się do tych zmian, opracować programy szkoleniowe dla firm i już teraz zadbać o rozwój tych kompetencji w naszych firmach. 

Umiejętność krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów są wymieniane w raportach Światowego Forum Ekonomicznego jako kluczowe już od 2016 roku. W najnowszym raporcie dodano takie kompetencje jak aktywne uczenie się, odporność, tolerancja na stres oraz elastyczność.

Jakich kompetencji potrzebujemy w najbliższej przyszłości? Poznaj 10 najważniejszych umiejętności, które powinniśmy rozwinąć już do 2025 roku.

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
kompetencje pracownika

Karolina Karwowska
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo