kompetencje pracownika

Kompetencje przyszłości – poznaj 10 najważniejszych

Kompetencje przyszłości – poznaj 10 najważniejszych

Według raportu „Przyszłość zatrudnienia” Światowego Forum Ekonomicznego opublikowanego pod koniec 2020 roku, połowa wszystkich pracowników na świecie będzie musiała się przekwalifikować już do 2025 r.  Pandemia COVID-19 wpłynęła na każdy aspekt naszego życia, nie pozostanie bez konsekwencji dla rynku pracy. Raport stwierdza, że do 2025 r. pracownicy staną w obliczu dwóch poważnych zakłóceń: utraty miejsc pracy z powodu zwiększonej automatyzacji oraz skutków gospodarczych kryzysu, którego wciąż doświadczamy.

Wymieniając 10 nadchodzących najważniejszych umiejętności, raport pozwala lepiej zrozumieć wyzwania, przed którymi staną firmy i pracownicy w ciągu najbliższych lat. Pomaga przygotować się do tych zmian, opracować programy szkoleniowe dla firm i już teraz zadbać o rozwój tych kompetencji w naszych firmach. 

Umiejętność krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów są wymieniane w raportach Światowego Forum Ekonomicznego jako kluczowe już od 2016 roku. W najnowszym raporcie dodano takie kompetencje jak aktywne uczenie się, odporność, tolerancja na stres oraz elastyczność.

Jakich kompetencji potrzebujemy w najbliższej przyszłości? Poznaj 10 najważniejszych umiejętności, które powinniśmy rozwinąć już do 2025 roku.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo