Narzędzia:
Zatrudniamy pracownika, który 1 maja 2021 r. został przeniesiony do naszej jednostki na podstawie art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych. U poprzedniego pracodawcy pracownik wykorzystał urlop wypoczynkowy i zostało mu wypłacone dofinansowanie do wypoczynku. Obecnie pracownik korzysta z kolejnego 14-dniowego urlopu i domaga się wypłacenia kolejnego dofinansowania do wypoczynku (tzw. „gruszy”). Czy jesteśmy zobowiązani do wypłaty kolejnego dofinansowania? Jesteśmy jednostką samorządową, a źródło finansowania ZFŚS jest takie samo co u poprzedniego pracodawcy.
Jakie są skutki przeniesienia pracownika na podstawie art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych
Co decyduje o zasadach wypłaty dofinansowania do urlopu
Czy pracownikowi, który przed przeniesieniem otrzymał dofinansowanie do urlopu może przysługiwać ono ponownie po przeniesieniu
Kandydat wygrał konkurs na stanowisko urzędnicze. Następnie okazało się, że kandydat jest już aktualnie zatrudniony na stanowisku urzędniczym w innej jednostce samorządowej. Czy możliwe jest w związku z wygranym konkursem przeniesienie pracownika na podstawie art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych? Czy też pracownik musi zakończyć pracę u obecnego pracodawcy np. na podstawie porozumienia stron i z nowym pracodawcą zawrzeć nową umowę?
Tarcza 4.0 oprócz poszerzenia instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców wprowadziła też kolejne rozszerzenie możliwości przenoszenia służbowego pracowników jednostek samorządowych. Sprawdź, na jakich zasadach można dokonać przeniesienia.
Ile wynosi maksymalny okres przeniesienia pracownika samorządowego?
Kto może być przeniesiony?
Jak sporządzić pisemne polecenie przeniesienia pracownika urzędu?
Jakie skutki powoduje przeniesienie w zakresie zatrudnienia na dotychczasowym stanowisku?
Czy w związku z reorganizacją urzędu, polegającą na utworzeniu nowych referatów, można przenieść pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika referatu infrastruktury i rozwoju gospodarczego (zajmującego się zadania gospodarką przestrzenną, gospodarką nieruchomościami, zamówieniami publicznymi, inwestycjami) na stanowisko kierownika nowego referatu ochrony środowiska i gospodarki komunalnej? Osoba ta nie posiada wyższego wykształcenia, natomiast częściowo nadal wykonywałaby zadania z poprzedniego zakresu obowiązków.
Przeniesienie pracownika (awans wewnętrzny) może być stosowane tylko w ramach tej samej grupy stanowisk. Takie stanowisko, wobec wątpliwości związanych z interpretacją przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, zajęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji!
Pracownica urzędu w 2011 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim w okresach: » od 23 marca 2011 r. do 24 marca 2011 r. oraz » od 20 kwietnia 2011 r. do 20 maja 2011 r. (razem 33 dni). Od 1 lipca 2011 r. pracownica ta za porozumieniem stron (w ramach kontynuacji zatrudnienia) została przeniesiona do pracy w jednostce budżetowej urzędu (szkoła). Czy pracownicy należy się trzynastka za okres przepracowany w urzędzie?
W urzędzie zatrudniony jest pracownik na stanowisku kierowniczym. Osoba ta została zatrudniona z naboru w związku z odejściem poprzedniego pracownika. Jako kierownik administracyjno-gospodarczy zajmuje się zaopatrywaniem urzędu w niezbędny sprzęt, nadzór nad pracami remontowymi, zajmuje się sprawami obronnymi, nadzoruje działalność jednostek ochrony przeciwpożarowej. Zgodnie ze strukturą organizacyjną urzędu pod kierownika referatu podlega informatyk, 2 sprzątaczki oraz konserwator. W związku ze zmianą regulaminu organizacyjnego osoby te mają podlegać pod sekretarza - kierownika referatu ogólno-organizacyjnego, natomiast dla kierownika administracyjno-gospodarczego zostanie utworzone samodzielne stanowisko inspektora ds. ochrony przeciwpożarowej, który będzie podlegał bezpośrednio pod burmistrza. Jakim dokumentem, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych, należy zmienić stanowisko (nie jest to awans)? Pracownik będzie nadal wykonywał te same obowiązki, ale nie mając już pod sobą informatyka, sprzątaczek i konserwatora.
W trybie art. 22 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym można, za jego zgodą lub na jego wniosek, przenieść do pracy do innej jednostki. W tym trybie zostało zawarte porozumienie pomiędzy pracodawcami samorządowymi w sprawie przeniesienia pracownika zatrudnionego na umowę na czas nieokreślony. W porozumieniu tym zawarto postanowienie, że po przeniesieniu u nowego pracodawcy z pracownikiem zostanie zawarta umowa na czas określony. Przenoszony pracownik pisemnie wyraził zgodę na przeniesienie do innej jednostki, jak i na warunki takiego przeniesienia. W związku z czym zawarto umowę o pracę na czas określony. Czy po zakończeniu pierwszej umowy terminowej przeniesionego pracownika z nowym pracodawcą można zawrzeć drugą umowę terminową, czy zachodzi konieczność zawarcia umowy bezterminowej?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas