konkurs

Tryb zatrudnienia w szkole dyrektora wyłonionego w drodze konkursu lub któremu powierzono to stanowisko bez konkursu

Pytanie:

Nauczycielowi mianowanemu zatrudnionemu w szkole A powierzono obowiązki dyrektora w szkole B (bez konkursu) na okres 5 lat od 1 września 2005 r., niestety, bez umowy o pracę, jednocześnie nauczyciel otrzymał urlop bezpłatny w szkole A. Organ prowadzący szkołę B, przydzielił osobie sprawującej obowiązki dyrektora 3 godziny zajęć lekcyjnych w tygodniu. Taki stan trwał do sierpnia 2010 r. W 2010 r. nauczyciel wygrał konkurs na dyrektora szkoły B, nie otrzymując niestety zgody organu prowadzącego na urlop bezpłatny w szkole A. Rozwiązano więc umowę o pracę w szkole A, a w szkole B dyrektor otrzymał powołanie na stanowisko od 1 września 2010 r.
Czy od września 2010 r. w szkole B dyrektor może dostać umowę o pracę na stanowisko nauczyciela? Jeżeli jest możliwe podpisanie umowy o pracę w szkole B z dyrektorem szkoły na nauczyciela, to jak powinna ona wyglądać? Jakie najważniejsze elementy powinny się w niej znaleźć? Jeżeli taka umowa o pracę na stanowisku nauczyciela w szkole B będzie możliwa do zawarcia, to kto, z ramienia szkoły B (pracodawcy), powinien ją podpisać, skoro dyrektor jest pracodawcą dla zatrudnianych w niej pracowników?
Czy przy powierzeniu obowiązków w okresie 2005-2010 w szkole B dyrektor bez umowy o pracę na stanowisku nauczyciela mógł prowadzić lekcje, do prowadzenia których zobligował go organ prowadzący? Czy okres pozostawiania w szkole A na urlopie bezpłatnym i czas sprawowania funkcji dyrektora szkoły B, ale bez umowy o pracę na te 3 godziny zajęć dydaktycznych w tygodniu, będzie w przyszłości liczył się do emerytury? Jakie dokumenty i z której szkoły, A czy B, będą podstawą dla ZUS do doliczenia tego okresu do zatrudnienia?

Wymagania kwalifikacyjne, jakie musi spełniać osoba zatrudniana na stanowisku należącym do kategorii pracowników socjalnych

Pytanie:

Pracownik od 6 października do 31 grudnia 2008 r. był zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu jako pracownik socjalny w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a od 1 listopada 2008 r. do 31 grudnia 2008 r. został dodatkowo zatrudniony na okres próbny na stanowisku pracownika socjalnego, również na 1/2 etatu, w ośrodku pomocy społecznej.
Z uwagi na to, że bardzo dobrze wypełniał swoje obowiązki, został ponownie zatrudniony na stanowisku pracownika socjalnego na umowę o pracę na czas określony od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r.
Pracownik ten posiada wykształcenie magisterskie (2 lipca 2009 r. ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, a wcześniej, 6 lipca 2007 r., uzyskał tytuł licencjata na kierunku pedagogika). Obecnie pracownik jest w trakcie studiów podyplomowych w ramach projektu prowadzonego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie, na kierunku organizacja pomocy społecznej.
Czy pracownik ten, zgodnie z art. 116 ustawy o pomocy społecznej, może wykonywać zawód pracownika socjalnego?
Co zrobić w sytuacji, gdy pomimo ogłaszanych konkursów żaden z kandydatów nie spełnia wymogów określonych w rozporządzeniu MPiPS z 25 stycznia 2008 r. w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych, natomiast posiada wykształcenie określone w art. 116 ustawy o pomocy społecznej?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo