Narzędzia:
Post holiday tension, czyli zespół napięcia pourlopowego to zespół objawów, których doświadcza od 70 do 80% pracujących Europejczyków po powrocie z urlopu do pracy. Po relaksującej i przyjemnej przerwie od rutyny, powrót do codziennych obowiązków może być dla niektórych osób wyzwaniem. To przejście od czasu wolnego do normalnego funkcjonowania może prowadzić do uczucia napięcia, smutku, a nawet znacznego obniżenia nastroju.
Wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że wakacje to czas odpoczynku od pracy. Jednak nie zawsze jesteśmy świadomi tego jak robić to dobrze, tzn. w jaki sposób odpoczywać, aby ta przerwa w pracy dała nam możliwość regeneracji i czy to jedyny cel takiej przerwy.
Zapraszamy do obejrzenia porady video psycholog Olgi Mac z której dowiesz się, dlaczego przyjmowanie krytyki jest takie trudne.
Bycie menedżerem czy przełożonym to bardzo trudne zadanie. Należy znać dobrze procesy i odpowiednio nimi zarządzać, być odpowiedzialnym za różne cele i ich realizację, zarządzać budżetem oraz planować odpowiednie działania. Niezmiennie w zakres obowiązków wchodzi również zarządzanie ludźmi, zwiększanie ich motywacji i zaangażowania, wspieranie komunikacji oraz produktywności.
Sposób sformułowania celu jest bardzo ważny. Jeżeli cele będą nieodpowiednio skonstruowane, to nie ma sensu wyznaczania ich.
Jednym z kluczowych czynników sukcesu każdej organizacji jest zdolność do utrzymania wykwalifikowanej kadry pracowników. W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, retencja pracowników jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorstwa.
Umiejętność wyznaczania celów jest nie tylko taką ważną kompetencją biznesową czy merytoryczną. Jest też jedną z najważniejszych elementów wpływających na poziom odporności psychicznej.
Ankiety dotyczące cyklu życia pracownika w firmie, badające jego doświadczenia na etapie całej podróży przez firmę są podstawowym elementem strategii słuchania pracowników. To, jak pracownicy postrzegają organizację, może zmieniać się z czasem.
Syndrom oszusta (impostoryzm, zjawisko oszustwa i syndrom oszustwa) to głębokie poczucie, że sukces nie jest naszą zasługą. To przekonanie, że nasze osiągnięcia zależą od szczęścia, dobrego wyczucia czasu lub po prostu bycia „we właściwym miejscu we właściwym czasie”. Żadne dowody naszych kompetencji czy sukcesów nie są w stanie skłonić nas do zmiany zdania na własny temat. Z syndromem oszusta związany jest brak wiary we własne osiągnięcia i możliwości czy kompetencje, niepokój i lęk przed porażką oraz brak satysfakcji z pracy czy kariery zawodowej.
Zbliża się czas dobrej pogody, wiele firm myśli więc o organizowaniu dla pracowników różnego rodzaju pikników czy eventów integracyjnych. Często łączy się to z wysokimi kosztami, w związku z tym warto zadać sobie pytanie czy w takim razie warto?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas