Narzędzia:
Każda organizacja, niezależnie od wielkości czy profilu działalności, musi posiadać dobrze przemyślane i skuteczne procedury kadrowe, które zapewniają równość, sprawiedliwość oraz profesjonalizm w traktowaniu pracowników.
Przeczytaj też:
Rola HR mocno ewoluowała w ostatnich latach. Obecnie w wielu firmach działy personalne odpowiadają na potrzeby szkoleniowe i rozwojowe. Dbają również o ważne z punktu widzenia organizacji standardy. Sprawdź, jak właściwie przygotować się do pracy w dziale HR, aby uniknąć rozczarowań.
Karierę w działach personalnych rozważają często absolwenci psychologii oraz osoby o wysokim poziomie kompetencji miękkich. Ta droga zawodowa często wydaje się kusząca również dla wielu innych humanistów, którzy chcą zmienić branżę. Przed aplikowaniem na interesujące stanowiska warto jednak, by wykonali oni mały research oraz zderzyli swoje wyobrażenia z realiami rynku.
Automatyzacja procesów HR to sposób na obniżenie kosztów. Coraz więcej firm zaczyna doceniać znaczenie digitalizacji procesów kadrowo-płacowych. Nic dziwnego, wpływa ona nie tylko na wydajność pracy, ale też znacząco redukuje koszty i poprawia jakość obsługi pracowników. W jaki sposób? Wyjaśniamy poniżej.
Wirtualni HR-owcy mogą prowadzić rekrutację, koordynować komunikację wewnętrzną, a także szkolić pracowników. Pytania o voiceboty do obsługi działań HR stanowią już 25% wszystkich zapytań ofertowych kierowanych do dostawców wirtualnych asystentów.
COVID-19 przyniósł rewolucyjne zmiany dla liderów HR i ich działów. Obecna sytuacja ze względu na pandemię wymusza na działach HR wprowadzenie nowych modeli zarządzania zespołami, dużą cyfryzację oraz działanie w oparciu o nowe technologie. Od działów HR wymaga się teraz również dynamicznych i celnych reakcji. Najważniejsze wyzwania stojące przed specjalistami HR w bieżącym roku zostaną omówione w trakcie Konferencji 2021 HR Master.
Jednostki sektora finansów publicznych są podmiotami zatrudniającymi, które na ostatnim etapie, od 2021 roku mają obowiązek wprowadzenia pracowniczych planów kapitałowych. Jednak ze względu na specyfikę funkcjonowania jednostek publicznych, proces przygotowań do wdrożenia PPK powinien rozpocząć się znacznie wcześniej. Publikacja w praktyczny sposób przedstawia najważniejsze zagadnienia związane z utworzeniem i prowadzeniem PPK w jednostkach publicznych.
Spółka B przejęła od spółki A 4 działy, w których łącznie zatrudnionych w jest 50 pracowników. W spółce A pozostała administracja, kadry, płace i księgowość, natomiast spółka B nie posiada dotychczas takich działów w swojej strukturze organizacyjnej. Czy spółka A może wykonywać dotychczasowe naliczenia i rozliczenia byłych już pracowników oraz prowadzić księgowość spółce B bez żadnych dokumentów (umów miedzy spółkami) na wykonywanie tych czynności? Czy pracownicy wymienionych działów spółki A na polecenie swojego przełożonego powinni obsługiwać spółkę B?
Z porady dowiesz się:
Krótko i w praktyczny sposób o najnowszych zmianach oraz kwestiach istotnych z punktu widzenia specjalistów działów kadr i płac – to główne przesłanie vloga „Kadry on-line”, do którego oglądania zachęcamy Państwa na Portalu Kadrowym.
W dniach 18-19 listopada br. w Warszawie odbędzie się IV edycja Ogólnopolskiego Forum Praktyków - Kadry i Płace 2010, nad którą PIP i ZUS obejmą patronat merytoryczny. Problemy kadrowe, płacowe i ubezpieczeniowe będzie można wyjaśniać w trakcie bezpośredniej dyskusji z ekspertami przy stolikach tematycznych.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas