Narzędzia:
Praca zawodowa nierozerwalnie wiąże się z występowaniem. Jeszcze przed rozpoczęciem pracy prezentujemy własną osobę, a później efekty swoich działań. Wszystkie te sytuacje wiążą się z wyjściem przed grupę osób i wypowiedzeniem co najmniej kilku zdań. Dla wielu osób jest to sytuacja stresująca, dlatego warto poznać sposoby radzenia sobie z tremą. Tym bardziej że stres może być spotęgowany wystąpieniami publicznymi w trybie online.
Poczucie humoru to jedna z najważniejszych cech każdego człowieka. Za jej pomocą okazuje się pozytywny stosunek do świata, potrafi ona rozładować napiętą atmosferę, a także wyjść z twarzą z niejednej sytuacji. Dobry żart poprawia także samopoczucie, pozytywnie wpływa na mózg i organizm redukując wydzielanie hormonów stresu. Między innymi dlatego ludzie tak chętnie uczestniczą w występach kabaretowych, oglądają komedie, a w cyrku występy clownów. Tak pozytywny wpływ sprawia, że poczucie humoru, żarty, śmieszne anegdoty naturalnie stają w obszarze zainteresowania patrząc w kontekście wystąpień publicznych.
Zarządzanie projektem jest wyzwaniem wymagającym od menadżera szerokiego zakresu umiejętności. Trzeba nie tylko umieć wyznaczać realne cele dla siebie i zespołu, skutecznie zarządzać budżetem czy jasno komunikować światu zewnętrznemu kolejne etapy realizacji działania. Trzeba także, co jest jedną z największych trudności, godzić wiele różnorodnych interesów. Interesów, które niekiedy są względem siebie sprzeczne. Trzeba opanować trudną sztukę kompromisu.
Występy publiczne czy tworzenie prezentacji mają wiele wspólnego z marketingiem. Można powiedzieć wręcz, że jako prezenterzy jesteśmy sprzedawcami. W zależności od rodzaju prezentacji, jej tematu i celu sprzedajemy swoją wiedzę (prezentacje edukacyjne), informacje (prezentacje biznesowe) usługi lub towary (prezentacje sprzedażowe). Działamy więc w obszarze szeroko rozumianego marketingu. Marketingu, który już dawno przestał być wyłącznie nachalnym działaniem zmierzającym do sprzedania towaru.
Kolejne spotkanie firmowe, prezentacja produktu, konferencja, wykład, szkolenie, warsztat. Jesteś doskonale przygotowany. Wiesz, co masz powiedzieć. Prezentowany temat znasz od podszewki. Nikt nie zaskoczy ciebie żadnym pytaniem, na które nie znasz odpowiedzi. Poza tym masz doskonałą prezentację, która pomoże ci w chwili zapomnienia. Przećwiczyłeś ją kilkukrotnie i praktycznie wiesz, że nie będzie momentu zachwiania.
Każda firma czy organizacja na świecie posiada spore ilości informacji, danych oraz wiedzy specjalistycznej, której przybywa każdego dnia. Dużym wyzwaniem jest, jak tę wiedzę gromadzić, przechowywać i w jaki sposób się nią dzielić w sposób jak najbardziej efektywny i korzystny dla organizacji. Do tego potrzebny jest nam odpowiedni sposób zarządzania wiedzą.
Pracowników uczących się zdalnie trzeba odpowiednio zmotywować. E-learning – coraz chętniej wykorzystywany w dobie koronawirusa – wiąże się bowiem z ograniczeniem, a niekiedy wyłączeniem osobistego kontaktu. Grozi to malejącą aktywnością uczestników szkolenia e-learningowego. Może temu zapobiec jednak stały monitoring, ewaluacja percepcji i skuteczne instrumenty motywacyjne.
Określenie zdalny (na odległość) jest w ostatnich tygodniach na ustach całego świata. Jak nigdy dotąd, nabiera szczególnego znaczenia w relacjach międzyludzkich. Jak w tych warunkach zapewnić ciągłość podstawowych funkcji społecznych, w tym funkcji nauczania i doskonalenia?
Jeśli potrzebujesz zaplanować rozwój pracowników (zwłaszcza kluczowych czy zajmujących stanowiska kierownicze) i zależy Ci na rzetelnej diagnozie ich sposobu funkcjonowania, umiejętności oraz postaw, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, przyjrzyj się metodzie Development Center (DC). Choć sama sesja nie jest tania, pozwala ona nie tylko na analizę luk kompetencyjnych i obszarów do pracy, lecz przede wszystkim na wychwycenie mocnych stron poszczególnych osób oraz poziomu ich konkretnych umiejętności. Buduje to świetną bazę pod wybór dalszych szkoleń oraz kierunków i form rozwoju, a dzięki wiedzy pozwalającej unikać nietrafionych w danym przypadku propozycji umożliwia również przyszłe oszczędności.
Pracownicy, którzy niechętnie dzielą się swoim potencjałem, wiedzą, doświadczeniami, a nawet informacjami z innymi bądź prezentują postawę całkowicie zamkniętą są zmorą HR-owców. To im bowiem najczęściej przypadają w udziale trudne rozmowy, wsparcie w zmianie nastawienia, ewentualne znalezienie propozycji szkoleniowych (które nie nadszarpią budżetu i przy okazji zrealizują cele biznesowe) i raportowanie przełożonym o poczynionych postępach.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas