Nieprzyjemny zapach pracownika – czy może być powodem jego zwolnienia

Anna Kostecka
Anna Kostecka
07.03.2024AKTUALNE

Może się zdarzyć, że pracownik, który pracuje stacjonarnie w biurze w jednym pokoju z innymi pracownikami nieprzyjemnie pachnie. Jest to bardzo delikatna sprawa, bo może być związana nie tylko z nieprzestrzeganiem higieny osobistej, ale z różnymi chorobami. Co, jeżeli nie jest to związane z chorobą i po rozmowie pracownik zadbał o swoja higienę, a po pewnym czasie problem powrócił? Czy można zwolnić pracownika z powodu nieprzyjemnego zapachu?


Sprawdź też:

Przeczytaj też:

Pracodawca może wymagać od pracownika czystości i schludnego wyglądu w miejscu pracy. Jeśli pracownik nie spełnia tych wymagań można przeprowadzić z nim rozmowę i poinformować o konieczności poprawy. Jeśli zaś to nie przyniesie skutku, można rozważyć nawet rozwiązanie umowy o prace za wypowiedzeniem.

Skorzystaj z kalkulatora:

Polecamy:

 

Autorem odpowiedzi jest: 

Anna Kostecka


Anna Kostecka
AUTOR
prawnik z doświadczeniem w urzędzie pracy. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe w zakresie ubezpieczeń w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Specjalizuje się od ponad 20 lat przede wszystkim w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych. Od ponad 6 lat na co dzień zajmuje się także tematyką związaną z prawem podatkowym i bilansowym. Autorka wielu publikacji z zakresu m.in. zatrudniania osób bezrobotnych, zatrudniania pracowników młodocianych oraz opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Współpracowała z kilkoma specjalistycznymi wydawnictwami

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo