Narzędzia:
Czy rozluźnienie ścisłych relacji społecznych i dystans zawodowy podczas pracy zdalnej mogą zapobiegać dysfunkcjonalnym konfliktom w miejscu pracy? Są one bowiem naturalne. Rzecz w tym, by zajadły lokalny konflikt ustąpił miejsca rzeczowej konfrontacji argumentów i racji stron, co zawsze wiąże się z potrzebą zdystansowania. Czy poza wszystkimi ograniczeniami i zaletami pracy zdalnej rozluźnienie relacji społecznych jest szansą dla zapobiegania nieporozumieniom i konfliktom interpersonalnym w miejscu pracy?
Pracodawca, który chce odnieść sukces na rynku pracy, musi właściwie wykorzystywać zdolności, kwalifikacje i umiejętności pracowników. Dzięki temu pracownik będzie w stanie wykonać postawione przed nim zadania w sposób efektywny i skuteczny. Sprawdź, w jaki sposób można klasyfikować kompetencje pracownicze.
Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym lub może wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz firmy. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?
W dzisiejszym świecie biznesu, pełnym zakłóceń rynku i szybkich zmian, często musi wkroczyć nowy lider i przejąć zgrane zespoły. Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane krytyczną sytuacją zwrotną, czy tylko standardową zmianą warty, pewien opór ze strony obecnych pracowników jest zwykle normalny. Sprawdź, jak stworzyć w zespole „poczucie świeżości” i zdobyć zaufanie pracowników.
Zarządzanie przez wartości polega na tym, że na podstawie misji i zasadniczych wartości firmy tworzymy wizję i strategię działania oraz kształtujemy kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Pamiętajmy, że wartości mają sens tylko wtedy, gdy są widoczne w codziennym zachowaniu pracowników firmy. Warto więc dowiedzieć się, jak zarządzać pracownikami, żeby podzielali zasadnicze wartości firmy.
Firmy, których pracownicy rozumieją misję i cele, osiągają o 29% większe obroty niż inne organizacje (badanie Watson Wyatt Work Study). Przeczytaj więcej, aby dowiedzieć się, jak pracownik HR może współtworzyć skuteczne ramy strategiczne dla swojej organizacji w zakresie misji, wizji i wartości.
Chcemy do biura, chcemy do „normalności”. Tylko co zrobić, jeśli pracownicy się boją? Jak wrócić do „nowej normalności? Przewodnik dla pracodawców o bezpiecznych i odpowiedzialny powrotach. Sprzęt, procedury i komunikacja.
Nie pytamy czy, ale jak sprawnie pozbieramy się w naszych organizacjach lub nierzadko, poza nimi. Ktoś powiedział „nic już nie będzie takie samo”. Na czas lockdown próbie zostały poddane nasze relacje, i te bliższe rodzinne, i te luźniejsze zawodowe. Wszyscy wychodzimy z tego na swój sposób odmienieni.
Czas zmian, a w szczególności czas kryzysu, to najważniejszy moment na zwrócenie uwagi i zadbanie o doświadczenia pracowników. Okres kwarantanny wymusił na wielu organizacjach nagłe zmiany. Jak odbiło się to na doświadczeniach pracowników? Jak tworzyć i zarządzać doświadczeniami w trudnych czasach?
Sporo organizacji przechodzi lub przeszło przez kryzysowe doświadczenia pandemii COVID. Wiemy, że wiele zmian nadal przed nami. Wiemy także, że ten kryzys jest i powinien być dobrą lekcją dla organizacji i testem dla dobrych pracodawców. Kryzys to także szansa na reset, na przeprogramowanie organizacji i zmianę na lepsze. Josh Bersin na swoim blogu używa terminu BIG RESET jako poważnej zmiany, przez którą powinny przejść organizacje, aby odbudować zaufanie, zaangażowanie i bezpieczeństwo pracowników i klientów.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas