Praca hybrydowa – jakich nowych kompetencji potrzebujemy

Karolina Karwowska
Karolina Karwowska
11.06.2021AKTUALNE

Organizacje masowo przeprojektowują miejsca pracy po pandemii. Rozproszone zespoły w pracy hybrydowej to wyzwanie dla organizacji, liderów i samych pracowników. Wszyscy będziemy potrzebować nowych systemów, procedur, nawyków i kompetencji, aby radzić sobie w pracy hybrydowej. Sprawdź, co zrobić, aby pracownicy radzili sobie w tej nowej rzeczywistości w sposób zrównoważony i efektywny.

Z artykułu dowiesz się:
  • Jakich nowych, hybrydowych umiejętności potrzebują pracownicy
  • Jak przekwalifikować pracowników na kompetencje hybrydowe
  • Jakie doświadczenia związane z pracą hybrydową mają Stany Zjednoczone i Hiszpania

Firmy, które w czasie pandemii w miarę szybko przystosowały się do zmian w swojej działalności, teraz będą musiały skupić się na przekwalifikowaniu swoich pracowników w kierunku kompetencji pracy hybrydowej. W pandemii organizacje koncentrowały się na przetrwaniu i utrzymaniu ciągłości biznesowej. Teraz czas na przygotowanie nowych hybrydowych środowisk pracy z powszechnym podnoszeniem kwalifikacji i czerpaniem korzyści z długoterminowej odporności, elastyczności i rozwoju biznesowego.

Jakich zatem nowych kompetencji będziemy potrzebowali w hybrydowym miejscu pracy? I czy są one nowe czy może są to kompetencje, które od dawna z nami były, ale pandemia nadała im nową rangę i wartość?

Arianna Huffington w jednej ze swoich najnowszych publikacji pisze, że nowy, hybrydowy model pracy będzie wymagał hybrydowych umiejętności. Hybrydowych, czyli jakich? Za kluczowe umiejętności hybrydowego świata Arianna Huffington uważa ODPORNOŚĆ, EMPATIĘ i KREATYWNOŚĆ. Tak zwane twarde, specjalistyczne kompetencje zawsze pozostaną istotne, ale aby skutecznie poruszać się w hybrydowym świecie, w którym panuje ciągła zmiana, niepewność i brak przewidywalności, będziemy potrzebować tak zwanych kompetencji miękkich, bardzo ludzkich – empatii, odporności, współpracy, budowania zespołu i kreatywności. Kompetencje do tej pory uważane za „miękkie” stają się teraz kompetencjami mocy. A może nie będzie już podziału na „twarde i miękkie”, wszystkie staną się istotne, aby radzić sobie w nowym miejscu pracy i w nowej rzeczywistości. Rozróżnienie między umiejętnościami miękkimi i twardymi nie ma już znaczenia i chyba nadszedł czas, aby ten podział wycofać.

Pozostało jeszcze 66% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Karolina Karwowska
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo