Narzędzia:
Dnia 1 lipca 2011 r. wejdą w życie przepisy pierwszej tzw. ustawy deregulacyjnej, czyli ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowej ustawie, podpisanej przez Prezydenta 20 kwietnia 2011 r., w miejsce wielu zaświadczeń przedsiębiorcy i obywatele będą mogli składać oświadczenia, a pracodawcy - przeprowadzać badanie stanu trzeźwości pracownika także bez jego zgody!
Czy w razie zatrudnienia tego samego nauczyciela na kolejną umowę o pracę (bez przerwy w zatrudnieniu) powinien on dostarczyć kolejne zaświadczenie o niekaralności, w przypadku, gdy posiadamy już jedno zaświadczenie dostarczone w związku z wcześniejszym zatrudnieniem?
Zgodnie z art. 4 ustawy z 21 listopada 2008 r. w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. W związku z powyższym, czy kierownik urzędu ma obowiązek wystąpić z zapytaniem o udzielenie informacji o osobie do Krajowego Rejestru Karnego i uzyskać potwierdzenie o niekaralności przed zatrudnieniem pracownika, czy może to zrobić po podpisaniu umowy o pracę - czy w ogóle jest konieczne wystąpienie z zapytaniem o karalność? Już na etapie rekrutacji kandydaci do pracy składają oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe - czy to oświadczenie nie jest wystarczające do zatrudnienia w służbie cywilnej?
Czy pracodawca, w oparciu o art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, może żądać od kandydatów przystępujących do otwartego naboru na stanowisko urzędnicze złożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego? Czy w momencie naboru jednym z wymaganych dokumentów może być oświadczenie kandydata o niekaralności?
Czy po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego potrzebne jest zaświadczenie o niekaralności?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas