równoległe zatrudnienie

Zadania realizowane w ramach projektu EFS a możliwość zawarcia drugiej umowy o pracę z tym samym pracownikiem

Pytanie:

Jesteśmy państwową jednostką budżetową. Główne nasze zadania określa statut nadany zarządzeniem ministerstwa. Realizujemy w partnerstwie projekt EFS. Jako koordynator projektu został powołany przez jednostkę nadrzędną nasz pracownik, zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, a zgodnie z zapisami umowy partnerskiej jego praca w ramach projektu ma być wynagradzana za naszym pośrednictwem. Zadania realizowane w ramach projektu nie są zadaniami statutowymi, ale ich rodzaj jest podobny do określonego w umowie o pracę i zakresie obowiązków.
Czy pracownik ten może być zatrudniony do realizacji zadań z projektu na dodatkową umowę o pracę w wymiarze 1/4 etatu, poza godzinami pracy w podstawowym zatrudnieniu (1/1 etatu)? Konieczne jest wtedy zwiększenie czasu pracy i faktyczne normy czasy pracy będą wynosiły 50 godzin tygodniowo i 10 godzin dziennie. Jaki wtedy byłby wymiar urlopu z obydwu stosunków pracy?
Czy z 1/4 etatu można pracownika oddelegować do realizacji zadań w projekcie? Czy można w ramach pozostałych 3/4 etatu pozostawić mu dotychczasowe zadania pozostawiając dotychczasowe wynagrodzenie, a zadania realizowane w projekcie w ramach 1/4 etatu wynagradzać z projektu?
Czy takiego pracownika można zatrudnić w ramach umowy zlecenia z zaznaczeniem konieczności wykonywania zadań poza godzinami pracy w ramach stosunku pracy?

Uśrednianie obowiązkowego pensum zajęć a podstawa zatrudnienia nauczyciela

Pytanie:

W szkole mamy zatrudnioną nauczycielkę (zatrudnienie na podstawie mianowania - mianowanie 6 października 2000 r. - obecnie nauczyciel dyplomowany) na stanowisku nauczyciela bibliotekarza w wymiarze 15/30 (umowa podpisana 25 września 2000 r. od 1 października 2000 r.) oraz na stanowisku nauczyciela w wymiarze 18 godzin - umowa od 1 września 2001 r. W zatwierdzonym 21 sierpnia 2001 r. przez organ prowadzący arkuszu organizacyjnym nauczycielka ma na rok szkolny 2001/2002 16 godzin z pensum 18-godzinnego i prawidłowo 15 z 30 godzin bibliotecznych - taka sytuacja trwa do dzisiaj, zatem nigdy nie miała tych 18 godzin dydaktycznych z pensum 18-godzinnego. W roku szkolnym 2010/2011 nauczycielka ma zatwierdzone pensum w arkuszu 17/18 godzin dydaktycznych i 15/30 godzin bibliotecznych. Połączyłam etaty i jej pensum to 22 godziny, czyli 10 godzin ponadwymiarowych.
Czy można zawierać 2 umowy o pracę z nauczycielem w jednej szkole? Czy nauczycielce przez tyle lat można było przydzielać mniej godzin dydaktycznych, skoro ma umowę o pracę na 18 godzin? Czy jest możliwe i konieczne obniżenie jej pensum w sposób ugodowy (nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania)? Jeżeli po tylu latach jest możliwe obniżenie pensum, to jaka jest podstawa prawna oraz w jaki sposób tego dokonać (porozumienie zmieniające, wypowiedzenie warunków pracy)? Czy mając umowy o pracę 18/18 i 15/30 można łączyć pensum i wypłacać godziny ponadwymiarowe, tak jak ja to robię?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo