Narzędzia:
Jesteśmy państwową jednostką budżetową. Główne nasze zadania określa statut nadany zarządzeniem ministerstwa. Realizujemy w partnerstwie projekt EFS. Jako koordynator projektu został powołany przez jednostkę nadrzędną nasz pracownik, zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, a zgodnie z zapisami umowy partnerskiej jego praca w ramach projektu ma być wynagradzana za naszym pośrednictwem. Zadania realizowane w ramach projektu nie są zadaniami statutowymi, ale ich rodzaj jest podobny do określonego w umowie o pracę i zakresie obowiązków. Czy pracownik ten może być zatrudniony do realizacji zadań z projektu na dodatkową umowę o pracę w wymiarze 1/4 etatu, poza godzinami pracy w podstawowym zatrudnieniu (1/1 etatu)? Konieczne jest wtedy zwiększenie czasu pracy i faktyczne normy czasy pracy będą wynosiły 50 godzin tygodniowo i 10 godzin dziennie. Jaki wtedy byłby wymiar urlopu z obydwu stosunków pracy? Czy z 1/4 etatu można pracownika oddelegować do realizacji zadań w projekcie? Czy można w ramach pozostałych 3/4 etatu pozostawić mu dotychczasowe zadania pozostawiając dotychczasowe wynagrodzenie, a zadania realizowane w projekcie w ramach 1/4 etatu wynagradzać z projektu? Czy takiego pracownika można zatrudnić w ramach umowy zlecenia z zaznaczeniem konieczności wykonywania zadań poza godzinami pracy w ramach stosunku pracy?
W szkole mamy zatrudnioną nauczycielkę (zatrudnienie na podstawie mianowania - mianowanie 6 października 2000 r. - obecnie nauczyciel dyplomowany) na stanowisku nauczyciela bibliotekarza w wymiarze 15/30 (umowa podpisana 25 września 2000 r. od 1 października 2000 r.) oraz na stanowisku nauczyciela w wymiarze 18 godzin - umowa od 1 września 2001 r. W zatwierdzonym 21 sierpnia 2001 r. przez organ prowadzący arkuszu organizacyjnym nauczycielka ma na rok szkolny 2001/2002 16 godzin z pensum 18-godzinnego i prawidłowo 15 z 30 godzin bibliotecznych - taka sytuacja trwa do dzisiaj, zatem nigdy nie miała tych 18 godzin dydaktycznych z pensum 18-godzinnego. W roku szkolnym 2010/2011 nauczycielka ma zatwierdzone pensum w arkuszu 17/18 godzin dydaktycznych i 15/30 godzin bibliotecznych. Połączyłam etaty i jej pensum to 22 godziny, czyli 10 godzin ponadwymiarowych. Czy można zawierać 2 umowy o pracę z nauczycielem w jednej szkole? Czy nauczycielce przez tyle lat można było przydzielać mniej godzin dydaktycznych, skoro ma umowę o pracę na 18 godzin? Czy jest możliwe i konieczne obniżenie jej pensum w sposób ugodowy (nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania)? Jeżeli po tylu latach jest możliwe obniżenie pensum, to jaka jest podstawa prawna oraz w jaki sposób tego dokonać (porozumienie zmieniające, wypowiedzenie warunków pracy)? Czy mając umowy o pracę 18/18 i 15/30 można łączyć pensum i wypłacać godziny ponadwymiarowe, tak jak ja to robię?
Nauczycielka przeszła na wcześniejszą emeryturę w grudniu 2007 r. W roku szkolnym 2009/2010 jest zatrudniona na cały etat (od 1 września 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r.) - cały sierpień przebywać będzie na urlopie wypoczynkowym. Nie przedłużę z nią umowy na nowy rok szkolny na etat nauczyciela, ale chciałabym zatrudnić ją na część etatu, np. 0,5, jako ogrodnika. Zwalnia mi się ten etat od 1 sierpnia 2010 r. Czy mogę już od 1 sierpnia 2010 r. zatrudnić tę osobę (przez miesiąc „dublowałoby się” zatrudnienie)?
Pracownik pracuje na umowę o pracę w instytucji na cały etat od 2 lat. Przysługuje mu 26 dni urlopu wypoczynkowego. W dniu 1 marca 2010 r. przyniósł świadectwo pracy, ponieważ zakończył stosunek pracy z innym pracodawcą. U innego pracodawcy pracował 10 lat. Na świadectwie pracy jest zapis, że w 2010 r. wykorzystał 5 dni urlopu wypoczynkowego. Czy obecny pracodawca powinien pomniejszyć pulę przysługującego urlopu o urlop wykorzystany w tym roku u innego pracodawcy?
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Pracownica jest zatrudniona w zespole szkół na stanowisku sekretarza szkoły na pełen etat. Od września w tej szkole powstało uzupełniające liceum ogólnokształcące, w którym zajęcia odbywają się w piątki po południu i w soboty. Pracownica ta jest w piątek 2 godziny, w sobotę 2-4 godziny, w zależności od tego, ile ma do wypracowania czasu w danym miesiącu i jak często w danym miesiącu są zajęcia. Zajęcia te są różnie w każdym miesiącu. Raz co tydzień, raz co 2-3 tygodnie. Dyrektor z tą pracownica podpisał dodatkową umowę na 0,1 etatu na 10 miesięcy od września do czerwca. Czy postąpił słusznie? Jak obliczyć wymiar urlopu danej pracownicy? Jak prowadzić kartę pracy tej pracownicy?
Nauczyciel jest zatrudniony w 3 szkołach wiejskich, w każdej w wymiarze 4/18, razem 12/18 (są to dodatkowe miejsca pracy). Jako podstawowe miejsce pracy określił swoją szkołę macierzystą w mieście. Czy w tym przypadku należy przyznać nauczycielowi dodatek wiejski i mieszkaniowy, zgodnie z Kartą Nauczyciela?
Nauczyciel mianowany, który pracował w naszej szkole do 31 sierpnia 2007 r., został przeniesiony do innej szkoły na podstawie art. 18 ust. 4 Karty Nauczyciela 1 września 2007 r. i pracuje w niej w pełnym wymiarze. Nauczyciel ten podjął dodatkowo zatrudnienie w wymiarze 6/18 etatu w naszej szkole od 1 września 2007 r. i pracuje nadal na czas określony. Czy poprzednie zatrudnienie w naszej szkole należy doliczyć do dodatku stażowego nauczyciela?
W jednej ze szkół brakowało nauczyciela pewnej specjalności. W związku z tym od 1 września 2009 r. zatrudniono nauczyciela, który jest dyrektorem sąsiedniej szkoły w tej samej gminie i posiadał odpowiednie kwalifikacje do nauczania wybranego przedmiotu. Czy ten nauczyciel, zatrudniony teraz w 2 różnych szkołach, może być jednocześnie w jednej dyrektorem, a w drugiej nauczycielem? Czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań dla takiego zatrudnienia? Czy jako dyrektor nie powinien być stale w szkole macierzystej, a nie w tym samym czasie pracować u innego pracodawcy?
Nauczyciel jest zatrudniony w szkole na 0,5 etatu (podstawowe miejsce pracy) oraz w przedszkolu na 0,6 etatu. Czy w takiej sytuacji nauczycielowi przysługuje dodatek stażowy w przedszkolu, jeśli łączny wymiar zatrudnienia przekracza pensum? Czy powinien mieć wypłacony dodatek stażowy tylko z 0,5 etatu?
Czy pracownik zatrudniony u tego samego pracodawcy na 2 umowach (każda na 1/2 etatu) ma prawo do „podwójnej” liczby świadczeń z funduszu socjalnego?
Zatrudniamy nauczyciela od 5 lat na część etatu. Przed zatrudnieniem w naszej szkole nauczyciel ten przepracował 15 lat w szkole prywatnej i to zatrudnienie kontynuuje do dnia dzisiejszego. W związku z tym nie przedstawił nam świadectwa pracy ze szkoły prywatnej, a tylko zaświadczenie o zatrudnieniu. W opisywanej szkole prywatnej, w której pracuje od 15 lat, nie otrzymuje dodatku stażowego ani nagród jubileuszowych. Czy możemy w związku z tym kontynuowane zatrudnienie w szkole prywatnej zaliczyć do wysługi lat w naszej placówce?
Nauczycielka, która zatrudniona jest od 1 września 1982 r. w placówce opiekuńczo-wychowawczej w pełnym wymiarze godzin, pracowała dodatkowo w gimnazjum publicznym od 1 września 2001 r. do 31 sierpnia 2009 r. w wymiarze 4/18 godzin dydaktycznych. Obecnie, od 1 września 2009 r., zatrudniła się w placówce resocjalizacyjnej w wymiarze 9/18. Czy do dodatku stażowego z tytułu dodatkowego zatrudnienia należy uwzględnić okres pracy w gimnazjum, czy nauczyciel musi wypracować sobie staż od nowa w nowej placówce?
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie następującego problemu: zatrudniamy nauczyciela na czas nieokreślony w wymiarze 8/18. Jesteśmy dla niego dodatkowym miejscem pracy. W głównym miejscu pracy jest zatrudniony w pełnym wymiarze. Nauczyciel ten ma zamiar wystąpić w głównym miejscu pracy o urlop dla poratowania zdrowia. W związku z tym, czy możemy również udzielić w tym samym czasie takiego urlopu (na jakiej podstawie - nauczyciel nie spełnia jednego z warunków dot. zatrudnienia w pełnym wymiarze), a jeżeli nie - to jak należy postąpić w takiej sytuacji?
Czy pracownik zatrudniony na 1/2 etatu na stanowisku rzecznika konsumentów może zostać zatrudniony u tego samego pracodawcy na 1/2 etatu np. w wydziale budownictwa, bez konieczności ogłaszania konkursu?
Czy nowo przyjmowanemu nauczycielowi-emerytowi, zatrudnionemu na niepełny etat, należy zaliczyć dodatek z wysługę lat w sytuacji, gdy jest on juz zatrudniony również na część etatu w innym zakładzie, ale niezwiązanym z oświatą?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas