Narzędzia:
Pracodawca po kontroli PIP otrzymał wystąpienie wnoszące o: 1. ujednolicenie ustaleń zawartych w regulaminie pracy oraz w podstawowej informacji dla pracowników o warunkach zatrudnienia, 2. ustalenie w regulaminie pracy stałego terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę, 3. przestrzeganie obowiązku terminowego wypłacania pracownikom wynagrodzenia za pracę. Pracodawca ma 30 dni na odpowiedź na wystąpienie inspektora pracy. Proszę o informację, jak powinna brzmieć odpowiedź na wystąpienie inspektora pracy. Czy wystarczy napisać, że zostały wykonane wnioski o nr 1, 2 i 3, czy też należy napisać coś więcej?
Inspekcja pracy opublikowała sprawozdanie ze swojej działalności w 2008 r. Niestety wykroczeń wykryto więcej niż rok wcześniej, a kary są wyższe! Na dodatek znacznie (o 40%!) wzrosła liczba skarg na pracodawców. Poniżej publikujemy w skrócie najważniejsze wnioski z opublikowanego raportu.
Od kilku lat koszty pracy są systematycznie obniżane - zredukowano składkę emerytalną, a w 2009 r. zniesiono obowiązek opłacania składek na FP i FGŚP za niektórych pracowników. Jednak, jak wynika z ostatniego raportu PIP, nadal naruszane są przepisy dotyczące legalności zatrudnienia. Najczęstsze błędy to niezgłaszanie pracowników do ZUS oraz zatrudnianie ich „na czarno”. PIP ma pomysły, jak rozwiązać ten problem, ale nie wszystkie podobają się pracodawcom…
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas