Narzędzia:
Na początku 2015 roku pracownik złożył oświadczenie, że będzie korzystał z przysługującego mu prawa do 2 dni zwolnienia z tytułu posiadania dziecka do lat 14. Dodatkowo otrzymałam oświadczenie jego żony, że nie będzie korzystała z takiego prawa w 2015 roku u swojego pracodawcy. Pracownik wykorzystał w 2015 roku dwa dni zwolnienia, ale w grudniu poinformował nas, że żona zapomniała o złożonym oświadczeniu i też skorzystała z 2 dni zwolnienia (w grudniu). Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?
Oświadczenie pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka, w którym informuje pracodawcę o zamiarze lub o braku zamiaru korzystania z uprawnień rodzicielskich określonych w przepisach wymienionych w art. 1891 Kodeksu pracy.
Pracownik otrzymał wypowiedzenie zmieniające w zakresie zmiany stanowiska i obniżenia wynagrodzenia. Przed upływem połowy okresu wypowiedzenia odmówił (drogą mailową) przyjęcia zaproponowanych mu warunków. Następnie w trakcie biegnącego wypowiedzenia definitywnego zwrócił się do pracodawcy o ustalenie dla niego warunków umowy nieco korzystniejszych niż zawarte w piśmie wypowiadającym. W jakiej formie można w trakcie biegnącego wypowiedzenia definitywnego przyjąć zmianę decyzji pracownika, w sytuacji gdy przyjmie on nasze pierwotne warunki lub dojdzie do kompromisu w zakresie ustalenia innych warunków, np. zachowania stanowiska przed zmianą, ale ze zmianą wynagrodzenia. Czy należałoby w drodze porozumienia cofnąć biegnące wypowiedzenie i zawrzeć w nim nowe warunki?
Zatrudniony, który nie może stawić się w pracy z powodu konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem w razie choroby niani lub opiekuna dziennego albo nieprzewidzianego zamknięcia klubu dziecięcego, złoży pracodawcy oświadczenie w tej sprawie. To wystarczy aby usprawiedliwić nieobecność.
Jaką dokumentację należy posiadać, aby nie opłacać składek na Fundusz Pracy od pracowników osiągających wynagrodzenia niższe od wymaganego? Załóżmy, że pracownik jest zatrudniony na 1/2 etatu z wynagrodzeniem 500,00 zł i złożył mi oświadczenie że nie osiąga innych dochodów poza naszym zakładem pracy oraz, że w przypadku zmiany powyższej sytuacji poinformuje nas o tym pisemnie. Czy takie oświadczenie jest wystarczające? Co w przypadku, gdy okaże się, że jednak pracownik np. zapomniał nas poinformować o dodatkowym zatrudnieniu? Kto wówczas ponosi konsekwencje takiej sytuacji?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas