Narzędzia:
Począwszy od stycznia 2019 r. w zakresie prowadzenia ewidencji czasu pracy nastąpiła prawdziwa rewolucja. Nie wystarczy już podawać liczby godzin pracy – trzeba wskazać przedział godzinowy „od-do”. W karcie ewidencji powinno się też określać rodzaj dnia wolnego. A to nie wszystkie zmiany, które wynikają z nowych zasad ewidencjonowania czasu pracy.
Zakres danych wskazywanych w karcie ewidencji – co się zmieniło?
Jakie dokumenty związane z ewidencjonowaniem czasu pracy trzeba aktualnie przechowywać w dokumentacji ewidencyjnej?
Czy stały rozkład czasu pracy zwalnia z obowiązku wykazywania godzin pracy w karcie ewidencji?
Czy po zmianach zapis w rejestrze wyjść prywatnych jest wystarczający?
Wobec kogo stosuje się ewidencję uproszczoną i jaki zakres ona obejmuje?
Jakie są obecnie okresy przechowywania dokumentacji związanej z ewidencjonowaniem czasu pracy?
Rejestrowanie godzin pracy zleceniobiorcy – jakie obowiązują zasady?
Od 1 stycznia 2019 r. karta ewidencji czasu pracy jest częścią obowiązkowej dokumentacji dotyczącej ewidencjonowania czasu pracy. Wzorem dotychczasowych regulacji nowe rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej nie zawiera „urzędowego” wzoru takiej karty. W praktyce więc każdy pracodawca musi samodzielnie opracować ją na swoje potrzeby.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Karta ewidencji czasu pracy musi być prowadzona oddzielnie dla każdego pracownika, w formie papierowej lub elektronicznej przy zachowaniu wymogów określonych rozporządzeniem w sprawie dokumentacji pracowniczej.
Pracownik, który jedzie w delegację ma wstawianą w listę obecności literkę D. Czy jeśli wróci do pracy tego dnia i będzie pracował na miejscu powinien podpisać listę obecności?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas