Narzędzia:
Praca wiąże się nie tylko z przyjemnymi działaniami w postaci nagradzania i doceniania pracownika. Czasami bowiem zdarza się, że należy wyciągnąć konsekwencje w stosunku do niepokornego podwładnego. Należy przy tym pamiętać, by były to działania zgodne z prawem, a jednocześnie na tyle dotkliwe, by wyeliminowały niepożądane zachowania. Sprawdź, jak z regulaminu kar i nagród uczynić doskonałe narzędzie motywacyjne.
Nagradzanie i karanie pracowników to naturalne działania podejmowane przez kadrę kierowniczą. Ich główną funkcją jest utrzymanie poziomu motywacji pracowników. O ile nagrody rzeczywiście mogą pozytywnie wpłynąć na chęć realizowania zadań, o tyle kary raczej nie będę pełnić tej funkcji. W ich kontekście będziemy raczej oczekiwali wykształtowania pozytywnych nawyków, które będą wpływały na efektywność pracy. Głównym dążeniem w przypadku kar będzie raczej ich unikanie, co w gruncie rzeczy jest również przejawem motywacji (motywacja do uniknięcia czegoś).
Mam pytanie odnośnie kar nakładanych na pracodawców przez PIP. Czy kary nalicza się jednostkowo od jednego pracownika czy zbiorowo? Przykładowo, jeśli PIP stwierdzi, że pracownicy zatrudnieni są na umowę o dzieło zamiast na umowę o pracę, to czy ma znaczenie ich liczba? Czy kara byłaby taka sama za 1 pracownika jak za 30?
Płatnicy składek (m.in. pracodawcy) mają jeszcze 1 miesiąc na sprawdzenie prawidłowości danych przekazanych do ZUS w raportach miesięcznych za 2010 r. A jeśli znajdą w nich błędy - muszą skorygować dokumenty w terminie 7 dni!
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas