Pracownica - emerytka przez prawie dwa lata nie zgłosiła pracodawcy swych uprawnień emerytalnych

Renata Zawiślak
07.01.2011AKTUALNE

Pytanie:

Pracownica była zatrudniona w firmie i pobierała jednocześnie pensję i emeryturę (po osiągnięciu wieku emerytalnego - 60 lat). W firmie tego faktu nie zgłosiła. Firma przekazywała składki z kodem 011000, czyli bez uprawnień emerytalno-rentowych przez okres 22 m-cy. Pracownica przeszła na emeryturę. Czy powinna powiedzieć firmie, że taki fakt miał miejsce, a jeżeli tak to dlaczego to jest istotne. Czy pracodawca będzie musiał zrobić korektę za cały ten okres?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


AUTOR
Radca prawny, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych

Sprawdź inne artykuły w kategorii ZUS

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo