Śmierć pracownika lub zleceniobiorcy – jakie obowiązki ma podmiot zatrudniający

Śmierć pracownika lub zleceniobiorcy – jakie obowiązki ma podmiot zatrudniający

Jarosława Warszawska

29.10.2019

Zgon pracownika lub zleceniobiorcy jest na ogół zdarzeniem nieprzewidywalnym i zaskakującym, nawet jeżeli pracownik przed śmiercią długotrwale chorował. Jest to też sytuacja, na którą pracownicy działów kadrowo-płacowych nie zawsze są przygotowani. Tymczasem rodzina zmarłego oczekuje od pracodawcy jak najszybszej wypłaty świadczeń z tym związanych, co jest zrozumiałe, mając na uwadze, że śmierć członka rodziny wiąże się zwykle z niemałymi kosztami. Sprawdź, jak szybko i bezbłędnie wypłacić należne świadczenia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Ile wynosi wysokość odprawy pośmiertnej?
  • Co z wynagrodzeniem zmarłego?
  • Jak dokumentować prawa majątkowe członków rodziny?
  • Czy od osób roszczących sobie prawa majątkowe po zmałrym można żądać złożenia dodatkowych oświadczeń?
  • Jak na prawa majątkowe wpływa rozdzielność majątkowa, a także orzeczony rozwód lub separacja?

Pozostało jeszcze 91 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr płac i ZUS
  • Informacje o najnowszych zmianach w prawie
  • Baza ponad 900 zweryfikowanych wzorów dokumentów, regulaminów, narzędzi, materiałów video
Uzyskaj dostęp »

Jeśli posiadasz już konto - Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Możesz też wykupić dostęp do tego dokumentu za pomocą płatności jednorazowych.

Wykup dostęp jednorazowy
17.22 zł brutto
SMS »
23.37 zł brutto
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Szkolenia Akademia Wiedza i Praktyka

Biblioteka kadrowego

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel