Kontrola zdalna ZUS – 4 formularze, odpowiedzi na 6 pytań
Z powodu pandemii od marca 2020 roku ZUS zawiesił kontrole płatników składek. W marcu bieżącego roku ZUS wznowił działania kontrolne, ale z zachowaniem środków ostrożności oraz odpowiedniego reżimu sanitarnego. W czasie kontroli zdalnej ZUS będzie analizował dokumenty płatnika składek, a także pozyskiwał różnego rodzaju pisemne i ustne informacje. Sprawdź, jaki wniosek musisz złożyć, aby odbyła się kontrola zdalna ZUS.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- W jaki sposób wszczynana jest kontrola zdalna ZUS
- Na podstawie jakich przepisów można przeprowadzić kontrolę zdalną ZUS
- Kim jest operator pocztowy i czym są środki komunikacji elektronicznej
- Czy do kontroli zdalnej ZUS potrzebna jest zgoda przedsiębiorcy
- Czy przedsiębiorca musi złożyć wniosek o prowadzenie kontroli zdalnie przed rozpoczęciem kontroli
- W czasie kontroli zdalnej płatnik składek będzie zobowiązany do przesłania kontrolującemu inspektorowi kontroli ZUS wielu dokumentów zawierających dane osobowe za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Czy podczas zdalnej kontroli ZUS dane osobowe są bezpieczne
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.