Narzędzia:
Wykorzystanie i analiza danych to dziś kluczowa kwestia, która może pomóc firmom osiągnąć przewagę konkurencyjną. Mamy obecnie szeroki wachlarz możliwości wykorzystania narzędzi analitycznych. W zależności od specyfiki firmy, branży, rynku na którym działa, możemy przenieść tego typu rozwiązania na różne płaszczyzny biznesu: od handlu i magazynów przez płatności i księgowość aż po produkcję. W ostatnim czasie wzrosło też w tym zakresie znaczenie obszaru kadrowo-płacowego.
Od niedawna przeprowadzam rekrutacje pracowników. Nie mam problemów z oceną aplikacji kandydatów, jednak nie do końca wiem, jak radzić sobie podczas rozmowy rekrutacyjnej, aby wybrać najlepszego kandydata. Czy są na to jakieś sprawdzone sposoby?
Czym różni się badanie satysfakcji od badania zaangażowania pracowników? Jak takie badanie przeprowadzić i czemu ono służy?
Nasza firma jest obecnie w nienajlepszej sytuacji ekonomicznej (spowolnienie/kryzys gospodarczy). Jednak, mimo braku środków finansowych, chcielibyśmy zadbać o pracowników i zmotywować ich do pracy. Co możemy zrobić w tym kierunku?
Do tej pory nie funkcjonowała w naszej firmie formalna ścieżka kariery. Jeżeli zwalniało się jakieś stanowisko, wtedy zastanawialiśmy się, co zrobić. Wielu pracowników prosi nas o wprowadzenie zasad oraz kryteriów awansu i rozwoju. Jak opracować taką ścieżkę kariery?
Do tej pory, ze względu na małą liczbę pracowników, nie przeprowadzaliśmy regularnych ocen pracowników. Jednak liczba pracowników wzrosła na tyle, że zastanawiamy się nad wprowadzeniem ocen okresowych. Jakie są metody oceniania i którą z nich wybrać?
Postanowiliśmy przeprowadzić w naszej organizacji badanie zaangażowania pracowników. Jak mamy do tego podejść i jak wykorzystać wyniki takiego badania z korzyścią dla pracowników i całej organizacji?
Wywołanie i utrzymanie zaangażowania, przełamanie rutyny codziennych obowiązków, zwiększenie wydajności i jakości pracy – to tylko niektóre z jej plusów. Czym jest grywalizacja i czy rzeczywiście warto ją stosować?
Po odbytym szkoleniu pracownicy wykazują się wyższym poziomem otwartości w zespole. Na podstawie obserwacji można zauważyć, że sposób komunikacji między pracownikami poprawił się, co znacznie wpłynęło na jakość ich współpracy (ocena osoby z działu personalnego po 5 miesiącach od zakończenia gry).
Chcemy wprowadzić w naszej firmie system zarządzania wynikami przez cele. Jak powinniśmy to zrobić i na czym się skupić? Jak przekonać do niego pracowników?
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych zaprasza do udziału w XX jubileuszowej edycji Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Firmy i urzędy zakwalifikowane do zaawansowanego etapu Konkursu uhonorowane zostaną Certyfikatem „Profesjonalne ZZL”. Portal Kadrowy objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Działy HR rosną w siłę, wzrasta także ich rola liderów HR, a walka o talenty znowu nabiera tempa. Takie wnioski płynął z najnowszego Globalnego Barometru HR Michael Page.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas