Narzędzia:
Jednostka samorządu terytorialnego będzie realizowała projekt unijny przez okres co najmniej 1 roku. Jednym z elementów wiążących tego projektu jest zatrudnienie osoby na 1/5 etatu w ramach umowy o pracę ds. rozliczania projektu. Pracodawca chce powierzyć to zadanie (tj. zatrudnić na 1/5 etatu ) osobie, która na co dzień zajmuje się księgowaniem operacji finansowych urzędu. Czy takie działanie jest prawnie dozwolone i czy nie narazi urzędu na zarzut obejścia przepisów o czasie pracy ? Jak wykazać, że praca polegająca na księgowaniu operacji jest różna rodzajowo od rozliczenia projektu?
Od 25 marca 2016 r. obowiązuje nowelizacja rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.
Pracownik naszej jednostki wojskowej, przyjęty do pracy w 2014 roku, był w dniu rozpoczęcia pracy na V roku studiów (studia 5-letnie, jednostopniowe). Obecnie przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej. Pracownik wystąpił z wnioskiem o udzielenie mu urlopu na przygotowanie i obronę pracy. Proszę o odpowiedz, czy jesteśmy zobowiązani do udzielania urlopu, w jakim wymiarze oraz czy urlop ten pracownik powinien wykorzystać go jednorazowo w całości, czy może podzielić go na części. Pracownik jest zatrudniony na stanowisku referenta.
Zgodnie z ustawą o urzędnikach państwowych okres rozliczeniowy dla pracowników naszej jednostki może być 8-tygodniowy. Do tej pory stosowany był 1-miesięczny okres rozliczeniowy i prowadzone były miesięczne karty ewidencji czasu pracy. W jaki sposób mam prowadzić karty ewidencji w przypadku 8-tygodniowego okresu rozliczeniowego, czy karty powinny być 8 tygodniowe? Od kiedy liczyć 8 tygodni? Niektóre miesiące mają więcej niż 4 tygodnie, więc nie będzie 8 tygodni odpowiadało 2 miesiącom.
Na jednym z ostatnich posiedzeń przed wakacjami Sejm przyjął nowelizację ustawy o służbie cywilnej oraz niektórych innych ustaw. Nowe przepisy gwarantują pierwszeństwo zatrudnienia osobom niepełnosprawnym, jeśli w danej jednostce wskaźnik zatrudnienia tych osób jest niższy niż 6%.
Do Sejmu trafił właśnie projekt nowelizacji ustaw o pracownikach urzędów państwowych oraz pracownikach samorządowych. Ma on na celu dostosowanie obowiązujących przepisów do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z… 5 grudnia 2000 r.! Chodzi o możliwość rozwiązania stosunku pracy z mianowanym pracownikiem państwowym lub samorządowym w razie ukończenia 65 lat.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas