Narzędzia:
Jak w regulaminie pracy określić sposób potwierdzania obecności pracowników pracujących w zadaniowym systemie czasu pracy? Czy w przypadku zadaniowego systemu czasu pracy potwierdzanie obecności jest w ogóle konieczne? Jaka jest wypracowana praktyka w tym zakresie?
W jakich przypadkach może być stosowany zadaniowy system czasu pracy
Na czym polega ewidencjonowanie czasu pracy pracowników zatrudnionych w systemie zadaniowym
Jak potwierdzać obecność w pracy w przypadku pracowników pracujących zadaniowo
Przeczytaj również:
Zadaniowy system czasu pracy – odpoczynki dobowe i tygodniowe
Kto określa czas niezbędny na realizację zadań w systemie zadaniowym
Zadaniowy system czasu pracy dla kierownika
Firma zatrudnia 8 pracowników, którzy nie pracują w siedzibie firmy, ale w miejscowości oddalonej od siedziby około 60 km. Nie ma wyznaczonej osoby do ewidencjonowania ich faktycznego czasu pracy na miejscu, pracownicy nie mają też telefonów firmowych. Żeby sprawdzić ich obecność w pracy, z siedziby firmy osoba zajmująca się ewidencją czasu pracy dzwoni do nich i potwierdza obecność. Czy takie rozwiązanie jest zgodne z prawem? Czy pracownik ma obowiązek odebrać telefon i potwierdzić obecność w pracy, mimo, że nie posiada telefonu firmowego? Czy ewentualnie można ukarać pracownika w związku z odmową odebrania telefonu w celu potwierdzenia obecności w pracy? Czy jest jakiś inny sposób kontroli czasu pracy pracowników, którzy są oddelegowani do pracy w innej miejscowości?
Pytanie dotyczy prowadzenia papierowych list obecności. Dotychczas po wpłynięciu list obecności do kadr uzupełnialiśmy je o kody nieobecności, gdyż ułatwiało to tworzenie kart pracy. Spotkaliśmy się jednak z opinią, że na zbiorczej liście obecności powinny się znajdować tylko imiona i nazwiska pracowników, miesiąc i dni tygodnia oraz data i podpis pracowników. Czy w związku z tym nasze postępowanie jest nieprawidłowe? Proszę również o informację, gdzie powinno się przechowywać zbiorcze listy obecności i jak długo?
Czy prowadzenie list obecności jest obowiązkowe?
Czy dopuszczalne jest uzupełnianie list obecności o przyczyny nieobecności?
Jak długo przechowywać listy obecności?
W urzędzie gminy od niedawna zatrudniony został asystent wójta. W regulaminie pracy jest zapis, zgodnie z którym „pracownik potwierdza każdorazowe przybycie do pracy podpisem na liście obecności”. Do tej pory podpis na liście składał każdy z pracowników. Czy jest możliwość „wyłączenia” asystenta z tego obowiązku, np. poprzez złożenie oświadczenia wójta o jego „ciągłej dyspozycyjności”? Czy w takim przypadku należy zmienić zapis w regulaminie?
Jaka jest właściwa forma potwierdzania przez nauczyciela akademickiego przepracowania obowiązującego go czasu pracy? Pensum dydaktyczne pracownika naukowo-dydaktycznego to maksymalnie 240 godzin rocznie, nauczyciela dydaktycznego - 540 godzin. Jak należy dokumentować pozostałe godziny? Czy nauczyciela akademickiego obowiązuje lista obecności?
Pracodawca zatrudniający 2 pracowników w informacji o zatrudnieniu zapisał, że swoją obecność w pracy pracownicy potwierdzają osobiście „meldując” się u pracodawcy, a w razie nieobecności pracodawcy w zakładzie - telefonicznie. Pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy, którą pracownicy co miesiąc podpisują. Czy ta metoda potwierdzania obecności jest prawidłowa?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas