onboarding

„U nas możesz liczyć na...” – poznaj 7 obszarów inspirującego ogłoszenia o pracę

Prowadzisz dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, jesteś odpowiedzialny za rekrutację nowych pracowników. Silnie konkurencyjny rynek sprawia jednak, że zdajesz sobie sprawę, iż o najlepszych kandydatów nie będzie łatwo. Możesz jednak zrobić coś, co sprawi, że na twoje ogłoszenie o pracę odpowie dużo osób. Musisz postarać się wzbudzić pozytywne emocje wśród potencjalnych kandydatów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Dlaczego warto wzbudzać w kandydacie do pracy pozytywne skojarzenia z marką pracodawcy
  • Dlaczego warto przemyśleć, kto konkretnie będzie nadawcą ogłoszenia
  • Czy warto komunikować kandydatom aspekty związane z kondycją finansową przedsiębiorstwa, stosowanymi technologiami czy reputacją

Choć znajdujemy się w okresie, w którym na rynek pracy silny wpływ ma sytuacja związana z epidemią i pracodawcy mogą w większym stopniu przebierać wśród kandydatów, to jednak taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie. Poza tym możliwość wyboru dotyczy przeważnie kandydatów o niższych kwalifikacjach. Wśród specjalistów, osób o ponadprzeciętnych umiejętnościach nie jest już tak łatwo o pracownika. Osoby takie często nie poszukują pracy i to raczej pracodawca poszukuje ich.

Choć może być trudno pozyskać najlepszych kandydatów, to jednak pracodawcy nie są na straconej pozycji. Mogą bowiem podjąć wiele działań związanych z budowaniem silnej marki pracodawcy, które w dłuższej perspektywie czasowej przełożą się na wzrost zainteresowania przedsiębiorstwem ze strony kluczowych kandydatów. Jednym z najważniejszych obszarów tych działań jest stworzenie odpowiedniego ogłoszenia o pracy. Głównym problemem jest jednak udzielenie odpowiedzi na pytanie: co powinno znaleźć się w takim ogłoszeniu?

Poniżej przedstawimy 7 zasad, które pozwolą stworzyć unikatowe ogłoszenie o pracę, które będzie zachęcało do aplikowania. Nie będzie pełniło wyłącznie funkcji informacyjnej, a wręcz będzie inspirowało do złożenia dokumentów.

Jak z sukcesem wprowadzić nowego pracownika do firmy – sprawdzone praktyki

Jak z sukcesem wprowadzić nowego pracownika do firmy – sprawdzone praktyki

Według doniesień firmy consultingowej Wynhurst Group[i] w ciągu pierwszych 45 dni w nowej pracy rezygnuje z niej bowiem 22% pracowników, a w ciągu początkowych 4 miesięcy, czyli zwykle zaraz po okresie próbnym, pracę zostawia aż 50% osób. Z kolei nawet 91% z nich pozostaje w firmie dłużej, kiedy na początku uczestniczą w onboardingu. Jak więc sprawić, aby proces wdrożenia nowego pracownika był nie tylko bezbolesny, ale i spełnił swoją funkcję, a przy tym usprawnił także Twoją pracę? Poniżej kilka dobrych praktyk.

Z artykułu dowiesz się:
  • Kiedy zaczyna się proces onboardingowy
  • Jak dobrze przygotować sferę organizacyjno-praktyczną
  • Dlaczego w kontaktach z nowym pracownikiem ważne są zarówno informacja zwrotna od pracownika, jak i jej udzielanie przez pracodawcę

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo