Przeprowadzenie rekrutacji jest nie lada wyzwaniem. Jak to zrobić, aby proces był jak najbardziej efektywny opowiada w materiale video Katarzyna Bis.
Przeczytaj również:
Obejrzyj też:
Od wiosny 2020 roku zderzyliśmy się z czymś, czego nie znaliśmy i od nowa zaczęliśmy układać sobie naszą HR’ową rzeczywistość. Firmy i stanowiska, które sobie mogły na to pozwolić przerzuciły się na pełną pracę zdalną. Wszystko zaczęło się odbywać online – rozmowy z kandydatami, spotkania ze współpracownikami, negocjacje z klientami i szkolenia. Podobnie było z procesem onboardingu.
Przeczytaj też:
Obejrzyj:
Dlaczego onboarding jest najważniejszym etapem podróży dla pracownika? A to dlatego, że to co się wydarzy na samym początku na wpływ na późniejsze zaangażowanie pracownika, na jego produktywność, lojalność wobec pracodawcy i marki pracodawcy.
Prowadzisz dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, jesteś odpowiedzialny za rekrutację nowych pracowników. Silnie konkurencyjny rynek sprawia jednak, że zdajesz sobie sprawę, iż o najlepszych kandydatów nie będzie łatwo. Możesz jednak zrobić coś, co sprawi, że na twoje ogłoszenie o pracę odpowie dużo osób. Musisz postarać się wzbudzić pozytywne emocje wśród potencjalnych kandydatów.
Choć znajdujemy się w okresie, w którym na rynek pracy silny wpływ ma sytuacja związana z epidemią i pracodawcy mogą w większym stopniu przebierać wśród kandydatów, to jednak taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie. Poza tym możliwość wyboru dotyczy przeważnie kandydatów o niższych kwalifikacjach. Wśród specjalistów, osób o ponadprzeciętnych umiejętnościach nie jest już tak łatwo o pracownika. Osoby takie często nie poszukują pracy i to raczej pracodawca poszukuje ich.
Choć może być trudno pozyskać najlepszych kandydatów, to jednak pracodawcy nie są na straconej pozycji. Mogą bowiem podjąć wiele działań związanych z budowaniem silnej marki pracodawcy, które w dłuższej perspektywie czasowej przełożą się na wzrost zainteresowania przedsiębiorstwem ze strony kluczowych kandydatów. Jednym z najważniejszych obszarów tych działań jest stworzenie odpowiedniego ogłoszenia o pracy. Głównym problemem jest jednak udzielenie odpowiedzi na pytanie: co powinno znaleźć się w takim ogłoszeniu?
Poniżej przedstawimy 7 zasad, które pozwolą stworzyć unikatowe ogłoszenie o pracę, które będzie zachęcało do aplikowania. Nie będzie pełniło wyłącznie funkcji informacyjnej, a wręcz będzie inspirowało do złożenia dokumentów.
Według doniesień firmy consultingowej Wynhurst Group[i] w ciągu pierwszych 45 dni w nowej pracy rezygnuje z niej bowiem 22% pracowników, a w ciągu początkowych 4 miesięcy, czyli zwykle zaraz po okresie próbnym, pracę zostawia aż 50% osób. Z kolei nawet 91% z nich pozostaje w firmie dłużej, kiedy na początku uczestniczą w onboardingu. Jak więc sprawić, aby proces wdrożenia nowego pracownika był nie tylko bezbolesny, ale i spełnił swoją funkcję, a przy tym usprawnił także Twoją pracę? Poniżej kilka dobrych praktyk.