Dla wielu organizacji wprowadzenie nowego pracownika nie jest łatwym procesem. Pandemia uczyniła to jeszcze większym wyzwaniem. Firmy ponownie przyglądają się temu procesowi, chcąc dostosować go do nowej rzeczywistości. Jak wprowadzić w obecnych czasach nowego pracownika do firmy – kiedy część pracuje hybrydowo?
Przeczytaj też:
W ciągu najbliższych 2 lat wiele organizacji planuje całkowicie przekształcić się w hybrydowe miejsca pracy.
Elastycznych form pracy oczekują pracownicy. Takie zmiany sprawiają, że przeprojektowanie strategii onboardingu i skuteczne angażowanie nowych pracowników od pierwszego dnia ma kluczowe znaczenie.
Samo umożliwienie pracownikom pracy zdalnej nie jest już dużym wyzwaniem dla organizacji. W rzeczywistości to najłatwiejsza część. Wyzwaniem jest dostosowanie starych procesów i programów do nowej ery pracy hybrydowej. Rekrutacja, rozmowy kwalifikacyjne, onboarding, szkolenia i inne programy mają teraz działać płynnie w wirtualnej przestrzeni roboczej. W hybrydowym miejscu pracy, z większą liczbą pracowników zdalnych i zdecentralizowanymi zespołami, te wyzwania mogą być większe niż kiedykolwiek.
Praktyki onboarding-owe mają na celu przede wszystkim socjalizację nowych pracowników z ich nowymi rolami i nowym środowiskiem pracy. Dobry onboarding ma dać nowym pracownikom poczucie jasności — czego się od nich oczekuje i, co ważniejsze, czego oni mogą oczekiwać od organizacji.
Na jakich obszarach powinniśmy się zatem skupić projektując dobry onboarding w pracy hybrydowej?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)