Narzędzia:
Ministerstwo finansów przypomina o obowiązku wpisywania przez płatników prawidłowego identyfikatora podatkowego NIP lub PESEL, co pozwala na jednoznaczną identyfikację pracownika (podatnika) w dokumentach PIT.
Trwają prace nad doprecyzowaniem przepisów ustawy o PPK. Celem zmian jest wskazanie podmiotu zatrudniającego, który jest właściwy do zawarcia umowy o zarządzanie PPK i umowy o prowadzenie PPK, w sytuacji gdy pracodawca lub zleceniodawca nie posiada numeru identyfikacyjnego (NIP lub REGON).
Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym. Od początku bieżącego roku – po centralizacji VAT z urzędem gminy – posługujemy się NIP-em gminy. Jednakże w deklaracjach rozliczeniowych do ZUS nadal wpisuję nasz "stary" NIP w danych identyfikujących. Czy postępuję prawidłowo? Czy pole na NIP nie powinno być puste od początku 2017 roku?
Od dnia 7 maja 2012 r. należy posługiwać się nowym wzorem karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy.
Czy nowa wersja programu Płatnik pozwala przyjmować, weryfikować i przetwarzać dane osób w przypadku, gdy pozostaną w systemie dwa identyfikatory czyli NIP i PESEL? NIP był wprowadzony dla osób ubezpieczonych, gdy PESEL nie był obowiązkowy, a więc przed wejściem w życie nowych przepisów. PESEL natomiast zostanie dodany. Czy konieczne jest usunięcie danych dotyczących NIP i pozostawienia jednego identyfikatora?
Będę tworzyła dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe korygujące za rok 2011 oraz dodawała ubezpieczonych. Czy mam używać PESEL i NIP ubezpieczonych, czy tylko PESEL?
Wprowadzone od 1 września 2011 r. zmiany w ustawie o identyfikacji podatników i płatników nie wpływają na dotychczasowe zasady podawania w dokumentach ubezpieczeniowych danych identyfikacyjnych dotyczących płatników składek.
NIP wychodzi z użytku jako identyfikator osoby ubezpieczonej w ZUS. Pozostaje natomiast podstawowym identyfikatorem płatnika składek.
W nowej wersji Płatnika pokazuje się komunikat o występowaniu w bazie dwóch kartotek o tym samym numerze PESEL. Chodzi o małżeństwo zatrudnione w naszym zakładzie pracy od ponad dwóch lat. Podane w Płatniku ich numery PESEL oraz NIP nie są jednak identyczne, a komunikat w dalszym ciągu się pojawia. Proszę o wskazówkę, jak rozwiązać zaistniały problem.
Pracownikowi na zwolnieniu lekarskim wpisano nieprawidłowy NIP płatnika. Dopiero po wypłaceniu wynagrodzenia chorobowego pracownikowi zauważyliśmy ten błąd. Co powinniśmy zrobić w tej sytuacji?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas