Narzędzia:
Czy pracownik samorządowy, który nie jest pracownikiem zatrudnionym w samorządzie po raz pierwszy i nie był zobowiązany do odbycia służby przygotowawczej, powinien złożyć ślubowanie?
Jakie są zasady składania ślubowania przez pracownika samorządowego
Czy pracownik samorządowy musi ponawiać ślubowanie w przypadku kontynuowania zatrudnienia w ramach kolejnych, następujących bezpośrednio po sobie, umów o pracę z tym samym pracodawcą
Przeczytaj również:
Obowiązek odbycia służby przygotowawczej przez radcę prawnego, który wcześniej wykonywał umowy cywilnoprawne w samorządzie
Awans wewnętrzny na stanowisko głównego księgowego
Co oznacza w praktyce wymóg niekaralności dla pracownika samorządowego
Czy istnieje możliwość awansu wewnętrznego w szkole ponadpodstawowej z sekretarza szkoły (który pracuje w komórce księgowości, posiada odpowiednie wykształcenie oraz staż pracy) na głównego księgowego? Czy należy jednak przeprowadzić nabór?
Kiedy można odstąpić od przeprowadzenia naboru konkursowego
Czy można przenieść sekretarza na stanowisko głównego księgowego z pominięciem procedury naboru
Czy na stanowisko sekretarza można powołać osobę spełniająca wszystkie ustawowe wymogi w drodze awansu wewnętrznego? Czy należy, mimo wszystko, przeprowadzić otwarty konkurs?
Zatrudnienie w urzędzie administracji publicznej na podstawie umowy zlecenia także może być uznane za umowę o pracę, gdy ma ono cechy stosunku pracy określone w Kodeksie pracy i bez znaczenia jest fakt, iż zatrudniony w ten sposób pracownik nie przeszedł obowiązkowej procedury naboru konkursowego – jest on bowiem zatrudniony poza korpusem urzędniczym danej jednostki, wyłącznie na podstawie KP - wyrok Sądu Najwyższego z 25 maja 2016 r. (sygn. akt: II PK 185/15).
Zatrudnienie w urzędzie administracji publicznej na podstawie umowy zlecenia także może być uznane za umowę o pracę, gdy ma ono cechy stosunku pracy określone w Kodeksie pracy. Bez znaczenia jest przy tym fakt, iż zatrudniony w ten sposób pracownik nie przeszedł obowiązkowej procedury naboru konkursowego. Jest on bowiem zatrudniony poza korpusem urzędniczym danej jednostki, wyłącznie na podstawie Kodeksu pracy – wskazał Sąd Najwyższy w wyroku wydanym 25 maja 2016 r. (sygn. akt: II PK 185/15).
Pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku pomocniczym i obsługi wygrał nabór na stanowisko urzędnicze w urzędzie gminy. Czy dotychczasową umowę o pracę można rozwiązać za porozumieniem stron i zawrzeć nową umowę na czas określony 6 miesięcy na stanowisko urzędnicze? Jak postąpić, jeśli nowa umowa na czas określony na stanowisku urzędniczym nie zostanie przedłużona z różnych przyczyn?
Pracownikowi zatrudnionemu w urzędzie miejskim na stanowisku urzędniczym ds. gospodarowania odpadami komunalnymi zostaną dopisane do zakresu czynności również płace. Pracownik ma zostać zatrudniony na zmienionym stanowisku („referent ds. płac i gospodarowania odpadami komunalnymi”). Czy można zmienić nazwę stanowiska bez przeprowadzenia procedury naboru, jeżeli w urzędzie jest już pracownik zatrudniony na stanowisku ds. płac i obsługi kasy?
Czy kierownik jednostki budżetowej jest obowiązany do zatrudnienia osoby, która okazała się najlepszym kandydatem w przeprowadzonej procedurze naboru na wolne stanowisko pracy? Jak długo po rozstrzygniętym naborze pracodawca może zwlekać z zatrudnieniem wskazanego kandydata?
Czy możliwe jest udostępnienie, w ramach informacji publicznej, protokołu z przeprowadzonego naboru oraz podanie informacji o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym osoby zatrudnionej w wyniku naboru?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas