Narzędzia:
W wyniku kontroli ZUS nakazał oskładkować umowy zlecenie zawarte z osobami, które jak się okazało błędnie oświadczyły pracodawcy, iż są studentami/uczniami. W związku z powyższym dokonaliśmy stosownych korekt dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych. Czy poza korektami dokumentów do ZUS i opłatą zaległych składek powinniśmy również dokonać korekt list płac w zakresie podatkowym?
Przeczytaj też:
W latach 2018–2019 zakład pracy użyczał nieodpłatnie zleceniobiorcom (obcokrajowcom) mieszkanie i nie naliczał z tego tytułu składek ZUS ani podatku. Po kontroli ZUS mamy od kwot przychodu z tytułu zapewnienia noclegu naliczyć wszystkie składki ZUS. Jak się za to zabrać? Co z podatkiem? Czy to muszą być sporządzone korekty PIT? Co jeśli te osoby już nie pracują w naszej firmie?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas