Narzędzia:
Posiadam niewielkie doświadczenie w rekrutacji, a w naszej firmie planowane jest zatrudnienie kilku nowych pracowników - zarówno szeregowych, jak i na stanowiska kierownicze. Mam zająć się rekrutacją nowych pracowników. Czym kierować się podejmując decyzję o wyborze danego kandydata, jakie kryteria zastosować? Czy przyszły przełożony powinien uczestniczyć w procesie rekrutacji, a jeśli tak - czy powinien mieć decydujący głos?
Prowadzone w naszej firmie rekrutacje opieramy właściwie wyłącznie na wywiadach z kandydatami. Proszę o podpowiedź, jakie inne metody selekcji kandydatów można i warto stosować?
Przygotowujemy się do przeprowadzenia w naszej firmie badania opinii pracowników. Pomysł ten został już przedstawiony pracownikom, ale docierają do nas sygnały, że niewielu z nich zamierza wziąć w nim udział. W jaki sposób można przekonać pracowników do badania i jak zachęcić ich do udziału w nim?
Czym różni się badanie satysfakcji od badania zaangażowania pracowników? Jak takie badanie przeprowadzić i czemu ono służy?
HR Master, II edycja bezpłatnej konferencji online już 14 października 2021 r.! Na spotkanie zapraszają Portal Kadrowy i eksperci – wieloletni praktycy z branży HR.
Nasza firma jest obecnie w nienajlepszej sytuacji ekonomicznej (spowolnienie/kryzys gospodarczy). Jednak, mimo braku środków finansowych, chcielibyśmy zadbać o pracowników i zmotywować ich do pracy. Co możemy zrobić w tym kierunku?
Zarząd, w ramach oszczędności, chce ograniczyć budżet przeznaczony na imprezy integracyjne. Pracownicy są temu przeciwni. Jakie argumenty możemy jako dział HR przedstawić zarządowi, aby przekonać go do rezygnacji z tego pomysłu? Jakiego rodzaju imprezy integracyjne są teraz „na czasie”?
Postanowiliśmy przeprowadzić w naszej organizacji badanie zaangażowania pracowników. Jak mamy do tego podejść i jak wykorzystać wyniki takiego badania z korzyścią dla pracowników i całej organizacji?
W naszej firmie pojawił się konflikt między dwoma pracownikami. Obaj pracownicy mają swoje racje i żaden z nich nie chce ustąpić. Jak powinien zachować się w tej sytuacji pracodawca? Jak postępować, aby rozwiązać powstały konflikt?
Czy biznes i sport idą ze sobą w parze? Okazuje się, że w tak. Najlepiej wie o tym ktoś, kto działa aktywnie w obu dziedzinach. Na przykład startująca w biegach z przeszkodami specjalistka w dziedzinie HR-u, Urszula Zając-Pałdyna.
Chcemy wprowadzić w naszej firmie system zarządzania wynikami przez cele. Jak powinniśmy to zrobić i na czym się skupić? Jak przekonać do niego pracowników?
Odnoszący sukcesy menedżerowie dostrzegają wartość dobrego marketingu i jego wpływ na realizację celów organizacji. Mocna marka osobista przekuwa się na rozbudowaną sieć kontaktów, łatwiejszy dostęp do innych specjalistów, większy szacunek w branży, a nawet wyższe zarobki. Świadomy Personal Branding stanowi więc must-have każdego HR-owca. Poniżej znajdziesz 5 skutecznych porad, jak stworzyć markę osobistą HR-owca.
1. Określ cel swoich działań i grupę docelową. Jak mają cię widzieć inni
Zanim przystąpisz do tworzenia jakichkolwiek treści online, zastanów się najpierw, kto ma być ich odbiorcą. Kandydaci, których będziesz przeprowadzać przez proces rekrutacji, potencjalni klienci twojej firmy, doświadczeni koledzy i koleżanki z branży, a może HR-owi nowicjusze? Każda z tych grup reagować będzie na inny content, a zatem i wymagać nieco odmiennych komunikatów. Warto zatem stworzyć najpierw personę docelową i ustalić, jakie ma ona bolączki.
Druga sprawa to cel. Po co chcesz trafić do tych, a nie innych odbiorców? Jakie korzyści uzyskasz z tego, że akurat te osoby zapoznają się z twoimi publikacjami? Jaką wartość chcesz im zaoferować? W jaki sposób chcesz być odbierany/a?
Główne wskaźniki dotyczące sytuacji na polskim rynku pracy wykazały się sporą odpornością na pandemię, niemniej jednak ubiegły rok przyniósł wiele zmian w zakresie tego, jak przedsiębiorcy podejmowali decyzje dotyczące zmian zatrudnienia. Sytuacja na rynku usług HR doskonale odzwierciedla te zmiany – wynika z raportu przygotowanego przez Polskie Forum HR.
Klimat biznesowy bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Doświadczenia są teraz wszystkim. HR jako funkcja będzie musiał dostosować do nowych warunków i nowej, biznesowej rzeczywistości. Decyzja firmy Airbnb, aby nie mieć szefa działu zasobów ludzkich, a nawet działu zasobów ludzkich, wywołała sporo dyskusji w środowisku HRowym. Zamiast tego firma stworzyła Employee Experience Group, czyli zespół odpowiedzialny za tworzenie doświadczeń pracowników. Na czele tego zespołu stanął szef Employee Experience. Czy takie inicjatywy wróżą szybki koniec dla tradycyjnie rozumianych HRów?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas