Mojej pytanie dotyczy zasad prowadzenia listy obecności w związku z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. Jeden z pracowników zarzucił mam, że na liście zamieszczamy dane wrażliwe, np. związane z nieobecnością chorobową. Czy pracownik ma rację? Jeśli tak, to w jaki sposób powinno się oznaczać nieobecność pracownika w czasie choroby? Czy trzeba np. prowadzić dwie osobne listy obecności? W mojej ocenie oznaczanie na liście symbolu („ch”) nie wskazuje w żaden sposób na symbol choroby, a jedynie określa powód nieobecności. Poza tym do listy mają wgląd wyłącznie pracownicy, a siłą rzeczy wiedzą o nieobecności, gdyż muszą przejąć obowiązki nieobecnej osoby.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)