Jak wykorzystać Employee Advocacy w procesach rekrutacyjnych

Anna Saferna
Anna Saferna
03.08.2021AKTUALNE

Employee Advocacy to w ostatnich latach jedno z modniejszych haseł w świecie marketingu, sprzedaży i Human Resources. Internet i media społecznościowe nadały jej nowy charakter, a przy tym zwiększyły jej możliwości. Patrząc również na ostatnie wydarzenia i trendy (pandemia, trudna sytuacja w wielu branżach czy praca zdalna), warto zastanowić się, jak HR może wykorzystać współczesną odsłonę Employer Advocacy w swoich działaniach.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Czym jest Employee Advocacy
  • Ile przeciętny konsument potrzebuje interakcji z marką, aby zbudować w sobie gotowość do kupna
  • Jakie korzyści przynosi Employee Advocacy dla HR  

W najprostszym ujęciu, Employee Advocacy odnosi się do wszystkich tych aktywności promujących markę, które odbywają się z udziałem pracowników (obecnie w dużej mierze online). Działają oni wówczas w roli jej ambasadorów, dając potencjalnym klientom czy osobom zainteresowanym współpracą okazję, by poznać firmę od „ludzkiej” strony.

Dlaczego jest to takie ważne? W dobie trendu human-to-human przeciętny konsument potrzebuje około pięciu interakcji z  marką, aby zbudować w sobie gotowość do kupna. Ma też tendencję do ufania opiniom konkretnych osób, traktując marketingowe deklaracje z większym dystansem niż dotychczas.

Employee Advocacy ma jednak szczególne znaczenie w procesach rekrutacyjnych. Przeciągająca się praca zdalna sprawiła, że rynek stał się dla pracowników bardziej otwarty. Możliwość pracy zdalnej to już nie dodatkowy benefit, a nowa rzeczywistość.

Potencjalni kandydaci mogą zatem często wybierać spośród ofert z całej Polski, przez co jeszcze wnikliwiej przyglądają się poczynaniom przyszłych pracodawców i koleżanek oraz kolegów z zespołu. Ich opinie i publikacje pozwalają bowiem nieraz skonfrontować to, jaki przekaz buduje firma poprzez swoją komunikację w różnych mediach z perspektywą przeciętnego pracownika. 

Pozostało jeszcze 66% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
employer branding

Anna Saferna
AUTOR
specjalista ds. szkoleń, content marketing partner w firmie Growth Advisors, coach. Z wykształcenia filolog anglista. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z kompetencjami miękkimi, trendami w biznesie i na rynku pracy oraz szeroko pojętym rozwojem.

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo