Jak prowadzić badania trzeźwości pracowników w zakładzie pracy (procedura po nowelizacji Kodeksu pracy)
Począwszy od 21 lutego 2023 r. zaczną obowiązywać nowe przepisy Kodeksu pracy umożliwiająca pracodawcom wykonywanie zakładowych prewencyjnych badań trzeźwości. Jak jednak w praktyce prowadzić takie badanie? Co zrobić, gdy wynik badania będzie pozytywny i ilu pomiarów potrzeba, aby wynik badania mógł zostać uznany za ostateczny? Sprawdź, jak zakładowe badanie trzeźwości – przy założeniu, że pracodawca przewidział prowadzenie takich badań w swoich przepisach wewnątrzzakładowych – powinno przebiegać.
Z artykułu dowiesz się:
- W którym miejscu najlepiej zorganizować miejsce prowadzenia badań trzeźwości w zakładzie pracy
- Kto powinien znajdować się w pomieszczeniu przeznaczonym do prowadzenia badania trzeźwości
- Za pomocą jakich narzędzi badanie trzeźwości może być prowadzone
- Jaki powinien być tryb postępowania w zależności od wyniku badania trzeźwości
- Jak dokumentować badania trzeźwości prowadzone w zakładzie pracy
- Jak kształtuje się sytuacja kadrowa badanego pracownika w zależności od wyniku badania
- Kiedy badanie trzeźwości pracownika może wykonać policja i w jaki sposób dokumentuje się takie badanie
Czytaj również:
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, specjalista prawa pracy. Absolwentka wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Gdańskim. Od wielu lat zajmuje się zawodowo prawem pracy, autorka licznych publikacji z tego zakresu.