Narzędzia:
Sejm w I czytaniu odrzucił projekt ustawy, który zakładał prowadzanie masowych testów na COVID-19 wśród osób zatrudnionych oraz przewidywał możliwość dochodzenia świadczenia odszkodowawczego przez osobę, która wskaże, że do jej zakażenia doszło w miejscu pracy.
Jakie rozwiązania przewidywał projekt w sprawie testowania pracowników
Jakie były główne powody odrzucenia projektu ustawy
Czytaj również:
Nieodpłatne testy na COVID-19 dla pracowników i zleceniobiorców
Pracownik bez negatywnego wyniku testu na COVID-19 może zapłacić świadczenie odszkodowawcze
Nowy projekt ustawy o tzw. weryfikacji covidowej zakłada, że testom diagnostycznym na COVID-19 będą podlegali zarówno pracownicy, jak i zleceniobiorcy – i to niezależnie od tego, czy przebyli już infekcję wirusem SARS-CoV-2, a także czy poddali się szczepieniom ochronnym przeciwko COVID-19 czy też nie.
Sejmowa Komisja Zdrowia rozpatrzyła i zaopiniowała pozytywnie projekt ustawy o weryfikacji covidowej. Ustawa dotyczy uprawnień pracodawców do weryfikacji covidowej pracowników. Z jakich narzędzi będzie mógł skorzystać pracownik działu HR?
Przeczytaj też:
W parlamencie kontynuowane są prace nad projektem ustawy, której celem jest umożliwienie pracodawcom uzyskania informacji na temat wyniku testu lub szczepieniu przeciwko COVID-19 osoby zatrudnionej. Sprawdź, co przewiduje projekt i na jakim etapie są obecnie prace legislacyjne.
Pracodawca – w celu budowania bezpiecznego środowiska pracy – będzie mógł oczekiwać od pracownika przedstawienia wyniku testu na COVID-19 – zapowiedział minister zdrowia Adam Niedzielski. Obowiązek zaszczepienia przeciwko koronawirusowi od 1 marca 2022 r. ma objąć 3 grupy zatrudnionych.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas