Narzędzia:
Lubimy osoby, które są do nas podobne pod różnymi względami. Dodatkowym pozytywnym aspektem w kontaktach międzyludzkich jest sytuacja, w której jesteśmy lubiani. Dotyczy to zarówno sympatii ze w stosunkach ze współpracownikami, jak i w relacji z przełożonym. Dlatego ważnym obszarem tworzenia silnej marki osobistej jest budowanie obrazu kompetentnego i lubianego pracownika. Poznaj skuteczne i proste sposoby, jak tworzyć personal branding w miejscu pracy.
Personal branding to złożony proces, w którym kreujemy obraz własnej osoby. Dokonujemy tego w wielu obszarach i kluczowe jest to, by wzajemnie się one uzupełniały. Wychodzący od nas przekaz powinien być spójny, a jego treść jednoznacznie komunikować to, co chcemy wyartykułować.
W procesie tworzenia silnej marki osobistej kluczowym aspektem jest kreowanie właściwych relacji w miejscu pracy. Z jednej strony dotyczy to stosunków z naszymi współpracownikami, osobami znajdującymi się na tym samym poziomie hierarchii organizacyjnej. Z drugiej relacji z naszymi przełożonymi, osobami znajdującymi się na wyższym szczeblu drabiny organizacyjnej. Jest to szczególnie istotne, gdyż to właśnie od nich w głównej mierze zależy nasza pozycja w przedsiębiorstwie.
Patrząc przez pryzmat wspomnianych perspektyw komunikacyjnych, możemy wyodrębnić konkretne działania, które pozwolą nam zbudować silną markę lubianego pracownika odznaczającego się wysokimi kompetencjami. Aby skutecznie zrealizować ten cel, musimy pamiętać o 3 elementach, które pozwolą nam stworzyć silną markę pracownika.
Aby stworzyć silną markę pracodawcy, trzeba spojrzeć na przedsiębiorstwo z wielu różnych perspektyw. W konsekwencji systemowych działań powstanie Employer Value Proposition (EVP). Sprawdź, jak skutecznie przeprowadzić firmę przez proces tworzenia EVP i co można zyskać, tworząc Employer Value Proposition.
Zanim podejmiesz jako pracodawca decyzję o działaniach employerbrandingowych na rynku, sprawdź, czy Twoi pracownicy potwierdzą atrakcyjność pracy w Twojej firmie. Zanim zapragniesz, aby nowi kandydaci chętnie tłumnie gromadzili się przy Twoich ogłoszeniach rekrutacyjnych upewnij się, że Twoje obecne talenty nie rozglądają się za zmianą.
To, że Twoja firma nie rekrutuje, nie oznacza, że nie uprawiasz employer brandingu. Na początku 2020 roku wiele firm wstrzymało rekrutacje, wydatki na employer branding, udział w targach i wydarzeniach rekrutacyjnych. Ale wstrzymanie działań nie oznacza, że kandydaci wstrzymują się od obserwowania pracodawców i wydawania opinii. Wprost przeciwnie, w czasie kryzysu, wywołanego pandemią, w czasie niepewności i utraty poczucia bezpieczeństwa zwracamy się w kierunku pracodawców oczekując od nich działania i troski.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas