rodzaje employer brandingu

Personal branding w miejscu pracy – jak budować obraz kompetentnego i lubianego pracownika

Lubimy osoby, które są do nas podobne pod różnymi względami. Dodatkowym pozytywnym aspektem w kontaktach międzyludzkich jest sytuacja, w której jesteśmy lubiani. Dotyczy to zarówno sympatii ze w stosunkach ze współpracownikami, jak i w relacji z przełożonym. Dlatego ważnym obszarem tworzenia silnej marki osobistej jest budowanie obrazu kompetentnego i lubianego pracownika. Poznaj skuteczne i proste sposoby, jak tworzyć personal branding w miejscu pracy.

  • W jaki sposób konsekwentnie kreować własną markę wobec współpracowników i przełożonych

Personal branding to złożony proces, w którym kreujemy obraz własnej osoby. Dokonujemy tego w wielu obszarach i kluczowe jest to, by wzajemnie się one uzupełniały. Wychodzący od nas przekaz powinien być spójny, a jego treść jednoznacznie komunikować to, co chcemy wyartykułować.

W procesie tworzenia silnej marki osobistej kluczowym aspektem jest kreowanie właściwych relacji w miejscu pracy. Z jednej strony dotyczy to stosunków z naszymi współpracownikami, osobami znajdującymi się na tym samym poziomie hierarchii organizacyjnej. Z drugiej relacji z naszymi przełożonymi, osobami znajdującymi się na wyższym szczeblu drabiny organizacyjnej. Jest to szczególnie istotne, gdyż to właśnie od nich w głównej mierze zależy nasza pozycja w przedsiębiorstwie.

Patrząc przez pryzmat wspomnianych perspektyw komunikacyjnych, możemy wyodrębnić konkretne działania, które pozwolą nam zbudować silną markę lubianego pracownika odznaczającego się wysokimi kompetencjami. Aby skutecznie zrealizować ten cel, musimy pamiętać o 3 elementach, które pozwolą nam stworzyć silną markę pracownika.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo