Narzędzia:
Jak należy traktować – pod względem podatkowym i składkowym – wynagrodzenie członka rady nadzorczej, niebędącego pracownikiem przedsiębiorstwa i nieposiadającego innego tytułu do ubezpieczeń, a otrzymującego wynagrodzenie tylko z tytułu pełnienia funkcji w radzie nadzorczej?
Moje pytanie dotyczy art. 53 ust. 1 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Zgodnie z nim stosunek pracy sekretarza gminy z mocy tej ustawy przekształca się z powołania na zawarty na podstawie umowy o pracę. Czy w związku z tym powinna być napisana i wręczona sekretarzowi nowa umowa o pracę od 1 stycznia 2009 r., a także nowa informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia wynikająca z art. 29 § 3 Kodeksu pracy? Sekretarz posiada też różne upoważnienia – czy należy je napisać ponownie z nową datą?
Jakie należy przygotować dokumenty w przypadku zatrudnienia – powołania przez burmistrza – dyrektora jednostki organizacyjnej? W statucie jednostki organizacyjnej (Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej) jest zapis, że dyrektora powołuje i odwołuje burmistrz. Czy wobec tego należy przygotować umowę o pracę, czy dyrektor jest powoływany w drodze zarządzenia burmistrza i należy jedynie udzielić mu pełnomocnictwa do zarządzania jednostką organizacyjną?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas