Narzędzia:
Praktyka pokazuje, że niewielu zleceniodawców polega na oświadczeniach zleceniobiorców, których jedynym tytułem do ubezpieczeń są inne umowy zlecenia. Sprawdź zatem, jak powinna wyglądać współpraca ze zleceniobiorcą, dzięki której zleceniodawca może pozyskać właściwe dane o tej osobie. Dzięki temu unikniesz korekt rozliczonych umów zlecenia i zaoszczędzisz swój czas.
Z tekstu dowiesz się m.in.:
Jak powinna wyglądać współpraca ze zleceniobiorcą, dzięki której zleceniodawca może pozyskać właściwe dane o tej osobie (praktyczna instrukcja)
Jak ustalać zbieg tytułów ubezpieczeń emerytalnego i rentowych w 2018 r. – 9 zasad
Jak przygotować oświadczenie zleceniobiorcy składane przy zawieraniu umowy zlecenia
Od 1 stycznia 2016 r. płatnik zatrudniający zleceniobiorcę wykonującego równocześnie klika umów będzie musiał zgłosić go do obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnego i rentowych, chyba że uzyska dokumenty, z których wynika brak konieczności opłacania składek. Nowe przepisy nie precyzują jednak, o jakie dokumenty chodzi.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas