Prowadzisz dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, jesteś odpowiedzialny za rekrutację nowych pracowników. Silnie konkurencyjny rynek sprawia jednak, że zdajesz sobie sprawę, iż o najlepszych kandydatów nie będzie łatwo. Możesz jednak zrobić coś, co sprawi, że na twoje ogłoszenie o pracę odpowie dużo osób. Musisz postarać się wzbudzić pozytywne emocje wśród potencjalnych kandydatów.
Choć znajdujemy się w okresie, w którym na rynek pracy silny wpływ ma sytuacja związana z epidemią i pracodawcy mogą w większym stopniu przebierać wśród kandydatów, to jednak taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie. Poza tym możliwość wyboru dotyczy przeważnie kandydatów o niższych kwalifikacjach. Wśród specjalistów, osób o ponadprzeciętnych umiejętnościach nie jest już tak łatwo o pracownika. Osoby takie często nie poszukują pracy i to raczej pracodawca poszukuje ich.
Choć może być trudno pozyskać najlepszych kandydatów, to jednak pracodawcy nie są na straconej pozycji. Mogą bowiem podjąć wiele działań związanych z budowaniem silnej marki pracodawcy, które w dłuższej perspektywie czasowej przełożą się na wzrost zainteresowania przedsiębiorstwem ze strony kluczowych kandydatów. Jednym z najważniejszych obszarów tych działań jest stworzenie odpowiedniego ogłoszenia o pracy. Głównym problemem jest jednak udzielenie odpowiedzi na pytanie: co powinno znaleźć się w takim ogłoszeniu?
Poniżej przedstawimy 7 zasad, które pozwolą stworzyć unikatowe ogłoszenie o pracę, które będzie zachęcało do aplikowania. Nie będzie pełniło wyłącznie funkcji informacyjnej, a wręcz będzie inspirowało do złożenia dokumentów.