Narzędzia:
Aby zawiadomić ZUS o zmianach dotyczących pracownika, płatnik wypełnia określone dokumenty ubezpieczeniowe. Są to nie tylko dokumenty zgłoszeniowe oraz wyrejestrowujące. Chodzi tu m.in. o sytuacje, gdy podpisujemy dodatkową umowę z naszym pracownikiem albo gdy zmieni się wymiar jego czasu pracy. Poznajmy szczegóły obowiązków płatnika wobec ZUS na przykładach z praktyki.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Czy nauczyciel, który legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych, na którym widnieje nazwisko panieńskie, powinien okazać się aktem zawarcia małżeństwa? Jeśli tak, to w której części akt osobowych powinien być przechowywany taki dokument w przypadku, jeśli został dostarczony już po zawarciu umowy?
Jedna z pracownic wymieniła dowód osobisty. Za pomocą jakiego formularza powinniśmy poinformować ZUS o tej zmianie?
Dwukrotnie wysłano do pracownika za potwierdzeniem zwrotnym PIT-11. Przesyłka wróciła do pracodawcy z adnotacją, że adresat się wyprowadził. Czy w tej sytuacji należy uznać, że list został doręczony (dwukrotna wysyłka)? Jeżeli nie, to co należy zrobić?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas