Narzędzia:
Pracownicy nie raz zwracają się do pracodawcy o wystawienie lub wypełnienie już gotowego druku zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach. Czy pracodawca ma obowiązek tę prośbę spełnić? A jeśli tak, to jak się do tego zabrać? Pracodawcy miewają wątpliwości jakie dane mogą lub muszą podać, co rozumieć pod pojęciem "dochodu".
Przygotowuję druk ZUS Rp-7 w związku z ubieganiem się przez pracownika o rentę z tytułu niezdolności do pracy. W trakcie zatrudnienia wypłacaliśmy pracownikowi, obok świadczenia chorobowego, również dodatek za staż pracy. Czy składnik ten, jako nieoskładkowany, ale wypłacony pracownikowi za czas choroby, uwzględnia się w podstawie wymiaru renty? Jeśli tak, to na jakiej podstawie oraz w której kolumnie druku Rp-7 należy go wykazać?.
Czy pracodawca, wystawiając na prośbę pracownika zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do banku, może zawrzeć w nim informację o zwolnieniu lekarskim pracownika trwającym powyżej 30 dni? Czy powinniśmy tego unikać, z uwagi na przepisy o ochronie danych wrażliwych?
Pracownica złożyła wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy. Pracuje u nas przez 15 lat jako sprzedawca. Niestety nie posiadamy dokumentacji finansowej za lata 1988-1994. Wystawiliśmy zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na podstawie akt osobowych pracownika, tj. umowy o pracę. Z treści umowy wynika, że jest stała kwota miesięcznego wynagrodzenia. Dodatkowo w umowie znajduje się wpis, że pracownica, w zależności od wyników sprzedaży, otrzyma premię uznaniową w wysokości 15% od nadwyżki sprzedaży. Jak to należy uwzględnić?
Pracownik odchodzi na emeryturę. Czy ujmować oskładkowane umowy o dzieło tego pracownika z lat 1999-2010 w druku ZUS Rp-7?
Pracownik był zatrudniony w naszej firmie (sp. z o.o.) w latach 1997-2003 a później kilka razy na umowę zlecenie. Obecnie stara się o rentę. Jakie dokumenty musi wypełnić pracodawca, czy w Rp-7 umieszcza się przychód z umowy zlecenia i w jakiej kolumnie?
Pracownikowi wygasła umowa, pozostał niewykorzystany urlop. W ostatnim dniu pracy wypłaciliśmy mu ekwiwalent za ten niewykorzystany urlop. Wypłacona kwota podlegała oskładkowaniu i opodatkowaniu. Czy powinnam tą kwotę doliczyć do sum ujętych w kol. 2, 3 a może w 4. ZUS Rp-7? Według mojej wiedzy, powinnam ująć ją w kol. 3 tego druku. Czy mam rację?
Czy do wynagrodzenia wykazywanego w zaświadczeniu o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ZUS Rp-7 należy doliczać nagrody jubileuszowe i jeżeli tak to za jakie lata?
Była pracownica ( ur. w 1956 r. ) od 24 lat mieszka we Francji. Wcześniej przez 11 lat była pracownikiem w naszym zakładzie. Obecnie była pracownica zwróciła się do nas o ZUS Rp-7. Co powinnam obowiązkowo wpisać w tym druku?
Pracodawca, który zatrudnia emeryta lub rencistę po upływie roku kalendarzowego ma obowiązek powiadomić ZUS o wysokości przychodu uzyskanego w poprzednim roku kalendarzowym. Obowiązek ten mają także zleceniodawcy jak również inni płatnicy składek, a także sami emeryci i renciści.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas