Narzędzia:
Proszę o wskazówki, jak ustalić wymagane wykształcenie i kwalifikacje, które powinien posiadać zastępca skarbnika zatrudniony w gminie liczącej do 15 tys. mieszkańców. Czy w ogłoszeniu o naborze wystarczy żądać od kandydata udokumentowania wykształcenia wyższego lub podyplomowego ekonomicznego i 3-letniego staż pracy? Czy ogłaszając warunki naboru na stanowisko zastępcy należy kierować się rozporządzeniem w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych czy ustawą o finansach publicznych? Proszę też o informację, czy jest podstawa żądania zaświadczenia o niekaralności z KRK od kandydata lub osoby zatrudnionej na stanowisku zastępcy skarbnika gminy.
W oparciu o jakie przepisy należy ustalić wymogi kwalifikacyjne dla osoby zatrudnionej na stanowisku zastępcy skarbnika urzędu gminy
Jakie informacje wskazać w ogłoszeniu o naborze na stanowisko zastępcy skarbnika
Czy od kandydata można żądać zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego (KRK)
Ministerstwo Edukacji Narodowej pracuje nad rozporządzeniem zakładającym dostosowanie wymagań kwalifikacyjnych wobec nauczycieli w zakresie wymaganego poziomu wykształcenia do obowiązujących od roku akademickiego 2012/2013 przepisów w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu.
Zdaniem Rzecznik Praw Obywatelskich okres prowadzenia własnej działalności gospodarczej powinien być traktowany tak samo jak okresy zatrudnienia w ramach stosunku pracy niezależnie od tego, czy chodzi o zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym czy innym stanowisku samorządowym.
Czy w związku z reorganizacją urzędu, polegającą na utworzeniu nowych referatów, można przenieść pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika referatu infrastruktury i rozwoju gospodarczego (zajmującego się zadania gospodarką przestrzenną, gospodarką nieruchomościami, zamówieniami publicznymi, inwestycjami) na stanowisko kierownika nowego referatu ochrony środowiska i gospodarki komunalnej? Osoba ta nie posiada wyższego wykształcenia, natomiast częściowo nadal wykonywałaby zadania z poprzedniego zakresu obowiązków.
W urzędzie miejskim planowana jest reorganizacja. Czy możemy awansować pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym na stanowisko kierownika nowo powstałego referatu? Referat ten będzie zajmował się zadaniami dotyczącymi zamówień publicznych, ochrony środowiska, dodatków mieszkaniowych (są to obecnie zadania pracowników samodzielnych stanowisk), natomiast osoba, która ma być awansowana, nie ma w zakresie obowiązków ww. zadań.
Ustawa o pracownikach samorządowych w art. 6 ust. 4 stanowi, że pracownikiem samorządowym zatrudnionym na kierowniczym stanowisku urzędniczym może być osoba, która dodatkowo posiada co najmniej 3-letni staż pracy. Natomiast rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych w załączniku nr 3 tabela IV litera F minimalne wymagania kwalifikacyjne dla kierowniczych stanowisk urzędniczych określone zostały na 5 lat (naczelnik, kierownik, dyrektor) oraz 4 lata (kierownik referatu). Jak należy interpretować te zapisy – rozbieżności między ustawą a rozporządzeniem?
Zatrudniam nauczyciela, który ukończył studium nauczycielskie o kierunku praca technika, 3-letnie wyższe studia zawodowe o kierunku katechetycznym, uzyskał tytuł magistra w zakresie inżynierskie zastosowania komputerów oraz ukończył podyplomowe studia w zakresie informatyki i technologii informacyjnej. Czy nauczyciel ten posiada kwalifikacje do nauczania pracy techniki?
Czy jeżeli zaistnieje sytuacja, w której na kierownicze stanowisko urzędnicze zostanie przeniesiona w drodze awansu osoba, która nie w pełni spełnia do tego przesłanki formalne (np. brakuje jej stażu pracy itp.), to inspekcja pracy lub inny organ nadzoru (kontroli) może znieść ją z tego stanowiska lub w jakikolwiek sposób to nakazać? Czy ten awans z naruszeniem przepisów będzie traktowany jako wykroczenie?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas