Narzędzia:
Jak rozwiązać umowę o pracę z nauczycielem mianowanym, który ukończył w lutym 2010 r. 65 lat? Nauczyciel ten przebywa obecnie na zwolnieniu lekarskim (od 4 maja 2010 r. do 2 czerwca 2010 r.). Kiedy i w jakim terminie można rozwiązać umowę, aby w przyszłym roku nauczyciel znowu nie „uciekł” na L-4?
W roku szkolnym 2010/2011 nauczyciel mianowany (geografii + PO) zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy będzie postawiony w stan nieczynny lub nastąpi rozwiązanie z nim umowy o pracę z powodu braku godzin (art. 20 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela). Czy nauczyciel, po rozwiązaniu umowy, może być ponownie zatrudniony w wymiarze 7/18 godzin tygodniowo (tylko PO)? Czy nauczyciel może podjąć te godziny będąc w stanie nieczynnym?
W związku ze zmianą w planie nauczania i organizacją szkoły nie ma godzin dla nauczyciela mianowanego zatrudnionego na 9/18 etatu. Nastąpiło wypowiedzenie umowy o pracę. Czy przysługuje nauczycielowi przeniesienie w stan nieczynny, czy rozwiązanie umowy z 3-miesięcznym wypowiedzeniem?
Nauczycielka mianowana ukończyła 60 lat (prawdopodobnie pobiera emeryturę), ale nie rozwiązała umowy o pracę i nadal jest zatrudniona w pełnym wymiarze, tj. 18/18 godzin zajęć pozalekcyjnych - chór. W roku szkolnym 2010/2011, ze względu na reorganizację i sukcesywne zmniejszanie się oddziałów w szkole, dyrektor nie ma możliwości zatrudnienia nauczycielki w pełnym wymiarze godzin. Czy rozwiązując umowę o pracę z nauczycielką należy wypłacić jej odprawę zgodnie z art. 20 ust. 2 Karty Nauczyciela, czy odprawę emerytalną? Czy podstawą rozwiązania umowy o pracę może być reorganizacja i sukcesywne zmniejszanie się oddziałów oraz posiadanie uprawnień emerytalnych?
Jestem nauczycielem mianowanym, mam ukończone 56 lat i posiadam 30 lat zatrudnienia składkowego. Prawo do emerytury wcześniejszej (nie na podstawie Karty Nauczyciela) nabyłam przed 31 grudnia 2008 r. W zawiązku z reorganizacją szkoły dyrekcja zaproponowała mi na następny rok szkolny 10 godzin w rodzimej szkole i 8 do uzupełnienia w odległej o kilkanaście kilometrów na drugim końcu miasta. Czy dotyczy mnie art. 39 Kodeksu pracy o ochronie przedemerytalnej pracownika (ochrona przed wypowiedzeniem warunków płacy i pracy, a odległy dojazd jest wypowiedzeniem warunków pracy)? Jeśli tak, to jak mam postąpić i jakie prawa mi przysługują? W urzędzie miasta, jako organie prowadzącym szkołę, dowiedziałam się, że w zasadzie żadne, a dyrekcja odmawia mi nawet prawa do 6-miesięcznego odszkodowania, tłumacząc to możliwością 8-godzinnego uzupełnienia etatu. Do kiedy pracodawca musi przedłożyć mi nowe warunki pracy, jeśli w ogóle musi?
Jaka istnieje możliwość rozwiązania umowy o pracę na podstawie mianowania z nauczycielką zajęć pozalekcyjnych zatrudnioną w pełnym wymiarze czasu pracy, która ukończyła 60 lat? Obecnie szkoła jest w reorganizacji i zmniejsza się liczba oddziałów. Nauczycielka prawdopodobnie już korzysta ze świadczeń emerytalnych i nadal pracuje.
Nauczycielka pracuje w naszej szkole od 1978 r. Od chwili wejścia w życie ustawy z 18 lutego 2000 r. posiadała stopień nauczyciela mianowanego przed 6 kwietnia 2000 r. Czy w powyższej sytuacji powinna ona mieć zmienioną umowę o pracę na podstawie mianowania, skoro w 2000 r. nauczyciele ci otrzymali z mocy prawa nowe akty nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego?
Czy można, na prośbę nauczyciela powracającego z urlopu wychowawczego, na okres drugiego półrocza roku szkolnego (od 1 lutego do 25 czerwca 2010 r., tj. do końca trwania zajęć lekcyjnych) zmienić wymiar godzin zatrudnienia z pełnego etatu do 10 godzin w tygodniu? Nauczyciel z 12 letnim-stażem pracy w szkole jest zatrudniony na podstawie mianowania i posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Jeżeli tak, to jakie muszą być spełnione przez szkołę i nauczyciela warunki oraz jakie są dla nauczyciela tego konsekwencje?
Czy dyrektor może w tej samej szkole dać 100 zł wyrównania jednemu nauczycielowi mianowanemu, a drugiemu nauczycielowi mianowanemu 70 zł, argumentując to np. większym zaangażowaniem w pracę? Czy dyrektor może potraktować to wyrównanie uznaniowo?
Nauczyciel kontraktowy języka niemieckiego został zatrudniony w szkole na umowę o pracę na czas nieokreślony. W tym roku zrobił awans na nauczyciela mianowanego - otrzymał akt nadania stopnia awansu zawodowego. Czy trzeba zmienić umowę o pracę, czy nauczyciel z mocy prawa jest zatrudniony przez mianowanie? Jaki dokument powinien otrzymać?
Okres zasiłkowy 182 dni nauczyciela mianowanego zakończył się 25 maja 2009 r. (decyzja ZUS). Zwolnienie lekarskie miał do 30 czerwca 2009 r., do tego dnia miał też wypłacany przez szkołę zasiłek chorobowy. Dnia 7 lipca 2009 r. otrzymał od dyrektora pismo z datą 1 lipca 2009 r. (data stempla pocztowego 3 lipca 2009 r.), że z dniem 30 czerwca 2009 r. to jest z końcem miesiąca, w którym upłynął okres czasowej niezdolności do pracy, uległ rozwiązaniu stosunek pracy, gdyż okres niezdolności do pracy przekroczył 182 dni (art. 23 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela). Czy dyrektor nie powinien rozwiązać umowy 31 maja 2009 r., a nie miesiąc później i jeszcze z datami lipcowymi? Czy tak rozwiązaną umowę można uznać za bezskuteczną? Czy prawidłowo rozwiązano stosunek pracy?
Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie w pełnym wymiarze godzin, po otrzymaniu wypowiedzenia stosunku pracy z przyczyn organizacyjnych - brak godzin (art. 20 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela) złożył pozew do sądu pracy o uznanie za nieważne oświadczenia pracodawcy o rozwiązaniu z nim stosunku pracy. Wyrok sądu rejonowego z 28 lipca 2009 r. był niekorzystny dla szkoły, wobec czego 29 lipca 2009 r. wystąpiliśmy z wnioskiem o pisemne wydanie wyroku wraz z uzasadnieniem, celem złożenia apelacji. Obawiamy się, że do 31 sierpnia 2009 r. sprawa nie zostanie rozstrzygnięta. Czy 31 sierpnia 2009 r. należy wypłacić nauczycielowi 6-miesięczną odprawę? Jaki będzie status prawny nauczyciela od 1 września 2009 r.? Czy należy go traktować jako osobę zatrudnioną w naszej szkole (bez godzin) i wypłacić wynagrodzenie za wrzesień?
Jestem nauczycielem mianowanym, zatrudnionym na czas nieokreślony. Dyrektor szkoły podstawowej dokonuje znaczących zmian w przydziale godzin na moją niekorzyść od 1 czerwca 2009 r. Wcześniejsza propozycja z 13 maja to 22/18 etatu, a teraz 13/18. Czy to zgodne z prawem? Nic nie mam na piśmie, tylko słowne informacje na 2 radach pedagogicznych.
Nauczyciel historii i wos-u rozpoczął staż na nauczyciela mianowanego 1 września 2007 r. (2 lata i 9 miesięcy). W trakcie stażu odbył studia doktoranckie i 29 stycznia 2009 r. rada wydziału Uniwersytetu Opolskiego nadała mu tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie historii. Czy w związku z tym można skrócić staż na nauczyciela mianowanego do 1 roku i 9 miesięcy?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas