Narzędzia:
Miejsce zamieszkania pracownika lub zleceniobiorcy wpływa na rezydencję podatkową, a tym samym na obowiązki płatnika ciążące na pracodawcy. Możesz skutecznie kontrolować status podatkowy pracowników lub zleceniobiorców dzięki ich oświadczeniom w sprawie miejsca zamieszkania. Skorzystaj z gotowych wzorów oświadczeń i sprawdź, kiedy zleceniobiorca lub pracownik jako rezydent podatkowy może być rozliczany w Polsce.
Pracownik złożył wypowiedzenie umowy o pracę w związku ze zmianą miejsca zamieszkania. Zwrócił się o zamieszczenie adnotacji o tym w świadectwie pracy. Czy taką adnotację mogę zamieścić w świadectwie w informacjach uzupełniających? Jeśli tak, to czy powinnam zrobić sprostowanie już wydanego świadectwa pracy?
Jaki adres pracownika należy wpisać na PIT-11: zameldowania czy zamieszkania i który urząd skarbowy przyjąć jako właściwy dla pracownika? Proszę o odniesienie się do następujących przypadków: 1) pracownik zameldowany w innej miejscowości, zamieszkuje w miejscowości, w której pracuje. Podaje pracodawcy US właściwy wg miejsca zamieszkania; 2) pracownik zameldowany w innej miejscowości, zamieszkuje w miejscowości , w której pracuje. Podaje pracodawcy US właściwy wg miejsca zameldowania. Czy kiedy pracownik sam podaje właściwy US to czy pracodawca jest tym związany? Czy może wysłać PIT do urzędu skarbowego właściwego w świetle przepisów dla tego pracownika, pomimo że pracownik deklaruje inaczej?
ZUS sprzecznie z prawem ustala swoją właściwość odnosząc ją do miejsca zameldowania osób ubezpieczonych przy ustalaniu prawa do świadczeń emerytalno-rentowych - uważa Rzecznik Praw Obywatelskich. Taka praktyka ZUS to problem także dla płatników, który na wniosek ubezpieczonych gromadzą dokumenty i składają wnioski o emeryturę. Ponadto niedługo znika obowiązek meldunkowy, co dodatkowo komplikuje sprawę.
Pracownik jest zameldowany poza miejscowością, w której mieści się siedziba pracodawcy. W tej samej miejscowości mieszka jedynie od poniedziałku do czwartku. W piątek na weekend wraca do miejsca zameldowania. W jakiej wysokości odliczyć koszty uzyskania przychodu ze stosunku pracy - normalnej czy podwyższonej?
Brak miejsca zamieszkania w Polsce nie może ograniczać prawa do renty rodzinnej - orzekł Trybunał Konstytucyjny w niedawno wydanym wyroku. Orzeczenie ma istotne znaczenie dla obywateli polskich pracujących poza granicami RP, którzy chcą otrzymywać świadczenia emerytalno-rentowe w Polsce.
Zatrudniliśmy pracownika, którego miejsce zameldowania znajduje się 300 km od siedziby firmy. Faktycznie wynajmuje on jednak mieszkanie w miejscowości, w której mieści się siedziba firmy. Czy w tej sytuacji powinien mieć powiększone koszty uzyskania przychodów? Zaznaczam, że przyjmując się do pracy w druku: ,,miejsce zamieszkania” wpisał adres zameldowania.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas