Jest wiele czynników, które mogą zbudować silną markę osobistą menedżera. Jednym z kluczowych jest wiarygodność. Jej tworzenie nie opiera się tylko na własnej opinii. Aby ją udowodnić, musisz znaleźć potwierdzenie swoich dokonań. Aby zrobić to kompleksowo, warto skorzystać z narzędzia, jakim jest matryca wiarygodności marki osobistej.
Wiarygodność to jeden z tych czynników, do których każdy z nas chce dążyć. Podejmując jednak próbę jego wyjaśnienia, napotykamy pewne problemy. Wiarygodny, czyli jaki? Wiarygodny, czyli godny wiary, takie wytłumaczenie niewiele wnosi.
Osoba wiarygodna posiada pewien zestaw cech, które sprawiają, że jest godna zaufania. Jesteśmy przekonani, że wykona powierzone jej zadanie. Mamy pewność, że dotrzyma tajemnicy i w każdej sytuacji przedstawi swoją najlepszą wiedzę na konkretny temat. Osoba wiarygodna nie pozostawia żadnego pola do jakichkolwiek wątpliwości, że posiada wspomniane przymioty.
Wiarygodność jest cechą o silnie pozytywnym zabarwieniu. Raczej nie rozpatrujemy jej w kontekście negatywnych aspektów. Wiarygodny menadżer będzie odznaczał się wysokim poziomem kompetencji. Osoby mające z nim kontakt będą go raczej naśladowały, niż unikały. W odniesieniu do jego opinii będzie szukane raczej potwierdzenie niż zaprzeczenie.
Widzimy więc, że wiarygodność jest bardzo ważną cechą. Warto być z nią utożsamianym. Aby maksymalnie wykorzystać wiarygodność do budowania własnej marki osobistej, należy podjąć konkretne działania. Jednym z narzędzi dających najpełniejszy obraz jest matryca wiarygodności. Składa się ona z 9 obszarów, które pozwalają dokładnie opisać osobę pod kątem jej najważniejszych cech.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)