Narzędzia:
Czas odpoczynku kierowcy rozpoczyna się z chwilą przełączenia tachografu na symbol łóżka. Okres pomiędzy logowaniami uznawany jest za okres odpoczynku, a sama czynność wylogowania karty z tachografu nie jest wykonywaniem pracy przez kierowcę.
Trwają prace nad regulacjami dotyczącymi tachografów. Zgodnie z projektem ustawy, za manipulowanie przy tych urządzeniach będzie grozić również kara pozbawienia wolności. Koszty kontroli – w razie wykrycia naruszenia - pokryje przewoźnik.
Firmy nie powinny bagatelizować obowiązku kalibracji tachografów choćby z powodu konsekwencji kar, jakie są nakładane za jej brak. Koszty wynikające z niedopilnowania terminu kalibracji lub zaistnienia okoliczności jakie powodują, że legalizacja ta traci swoją ważność, to 2 000 zł dla osoby zarządzającej w firmie oraz 1 000 zł dla przedsiębiorstwa.
Tachografy cyfrowe z założenia miały być skuteczną formą zabezpieczenia przed wszelkimi fałszerstwami, ale okazało się, że czasami łatwiej je oszukać niż urządzenia analogowe. Powszechnie znaną wśród kierowców metodą takiego oszustwa jest użycie zwykłego magnesu. Mając na uwadze liczne sygnały służb kontrolnych, Komisja Europejska została zmuszona do wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń. W tym celu zostało uchwalone rozporządzenie nr 1266/2009.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas