Narzędzia:
Jedną z głównych przyczyn, dla której pracownik składa wypowiedzenie, są niskie pieniądze. Wystarczy jednak porozmawiać z osobami, które choć raz na zawodowej ścieżce złożyły wypowiedzenie, aby przekonać się, że myśl o lepszych pieniądzach pojawia się wskutek innych trudności w miejscu pracy. Często to czynniki wynikające z odmiennych oczekiwań szefostwa i pracownika. Zwykle można te problemy złagodzić poznając oczekiwania obu stron i wypracowując kompromis.
Rotacja pracowników jest naturalnym zjawiskiem w warunkach rynku pracy. Jest podaż, jest popyt, pozostaje kwestia ceny. W tym przypadku będzie to raczej rachunek korzyści i kosztów. Z chwilą, gdy decyzja o zmianie pracy jest podjęta, z reguły ma charakter nieodwracalny. Można ją tylko odsunąć w czasie. Rotacja pracowników zwykle ma charakter nieunikniony. Sprawdź, jakie działania podejmować, by ją monitorować i jej zapobiec.
Jak można przedstawić zależności pomiędzy poszczególnymi rodzajami rotacji
Jak liczymy podstawowy wskaźnik rotacji pracowników
Jak obliczyć wskaźnik retencji
Do czego służy analiza pomiarów rotacji i retencji
Zbyt wysoki wskaźnik, zwłaszcza gdy występuje z inicjatywy pracowników, zawsze prowadzi do wielu negatywnych konsekwencji, nie tylko finansowych.
Rotacja pracowników to ogół procesów związanych z cyrkulacją (przemieszczeniami, tzw. ruchliwością pracowniczą) zatrudnionych w wyniku przyjęć i odejść z firmy (pracownicy przechodzą na emeryturę, rezygnują, ponieważ nie odnajdują się w organizacji albo po prostu decydują się przyjąć inną, lepiej płatną ofertę) lub w związku z wewnętrznymi zmianami stanowisk pracy.
38. edycja raportu „Monitor Rynku Pracy” realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad prezentuje się z perspektywy HR dość optymistycznie. Jednym z pozytywnych wniosków sondażu jest mianowicie spadek poziomu rotacji pracowników między firmami. Czy to dobre informacje dla kadrowych i działów personalnych?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas