Narzędzia:
Pracodawca ma kłopoty finansowe. Od miesiąca nie wypłaca wynagrodzeń pracownikom (jest prawdopodobne, że nie zrobi tego już wcale), ani nie przelewa potrąceń pracowniczych. Jednocześnie jednak nie ogłosił upadłości, ani nie wypowiedział umów o pracę (prawdopodobnie liczy na to, że to pracownicy sami rozwiążą umowy, aby nie wypłacać im odpraw, ani odszkodowań). Jakie prawa mają pracownicy w zaistniałej sytuacji? Co mogą bądź powinni zrobić, aby odzyskać zaległe wynagrodzenia, odprawy i odszkodowania?
Z porady dowiesz się:
Umorzenie należności z powodu ich całkowitej nieściągalności nie dotyczy małych przedsiębiorców, opłacających składki za siebie. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku z 13 sierpnia 2010 r., sygn. akt I SA/K-808/10.
Od 1 marca pracownicy ZUS tworzą i wypełniają dokumentacją ubezpieczeniową płatnikom przekazującym dokumenty w formie papierowej i opłacającym składki wyłącznie za siebie.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas