lider w pracy

Jak uniknąć błędów w rozmowie z pracownikiem

7 błędów jakich powinni unikać liderzy w spotkaniach z pracownikiem

O tym jak istotna jest komunikacja liderów z pracownikami, zwłaszcza teraz w dobie pracy zdalnej, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Komunikacja na wielu płaszczyznach i w różnych formach, ale najważniejsze, aby była efektywna i zaangażowana. Dla liderów jest to jedno z największych obecnie wyzwań, bo muszą koordynować komunikację zespołu, który często jest częściowo lub całkowicie zdalny, muszą dbać o dostarczanie aktualnych informacji, ale także muszą prowadzić dobrą komunikację indywidualną z pracownikami, dawać i otrzymywać feedback, angażować, rozwijać i inspirować. I to wszystko za pomocą właśnie dobrej komunikacji.

W dzisiejszym artykule skupimy się na komunikacji indywidualnej, lidera z pracownikiem, czyli komunikacji, którą potocznie nazywamy „jeden na jeden”. Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w takim wymiarze, a raczej jakich błędów komunikacyjnych powinien lider unikać w rozmowach indywidualnych z pracownikiem?

Twoja marka lidera to Twój znak firmowy, która odróżnia Cię od innych liderów

Wśród znajomych, rodziny i przyjaciół, masz swoją osobistą markę, która odzwierciedla Twoje życiowe wartości i priorytety. W pracy Twoja marka lidera to sposób, w jaki Twoja osobista marka przekłada się na proces przywództwa, na to jakie relacje budujesz z innymi, jakie decyzje podejmujesz i jaki jest Twój indywidualny sposób działania. Wykonaj 7 czynności, które pomogą Ci rozwinąć swoją samoświadomość, zdefiniować potrzebne kompetencje i wzmocnić Twoją markę lidera.

Z artykułu dowiesz się:
  • Dlaczego marka lidera ma znaczenie

  • W jaki sposób wzmocnić swoją osobistą markę lidera

  • Za pomocą jakich narzędzi i technik możesz skutecznie budować markę lidera w mediach społecznościowych

Rok 2020, który przyniósł nam pandemię, zmienił wszystko. Nagle liderzy znaleźli się w domu przed monitorem komputera, bez możliwości bezpośrednich interakcji ze swoimi pracownikami i klientami. Nadal jednak mieli istotne wiadomości i informacje do przekazania. Chcieli kontaktować się z klientami, partnerami, pracownikami, kandydatami. Pojawiło się jednak pytanie: jak to zrobić? O ile przełączenie się na wewnętrzną komunikację online w firmach poszło całkiem sprawnie, o tyle komunikacja zewnętrzna wymagała już dużo większych wysiłków. Dlatego też media społecznościowe bardzo mocno weszły w rolę pośrednika w komunikacji liderów ze światem zewnętrznym. Do takiej komunikacji liderzy potrzebują jednak silnej, spójnej i autentycznej marki osobistej.

Liderzy reprezentują firmę, jej kulturę, markę i produkty. To, co liderzy i pracownicy publikują w mediach ma teraz większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.

Profile liderów w mediach społecznościowych mogą być i często są bardziej angażujące niż profile marki. Wolimy widzieć i kontaktować się z ludźmi niż z markami, widzieć człowieka, a nie tylko logo i firmowy brand.

Na LinkedIn istnieją wyraźne przykłady tego jak pojedynczy profil szefa firmy, silnego lidera może często przewyższać całą stronę marki prowadzoną przez całe zespoły.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo