Wśród znajomych, rodziny i przyjaciół, masz swoją osobistą markę, która odzwierciedla Twoje życiowe wartości i priorytety. W pracy Twoja marka lidera to sposób, w jaki Twoja osobista marka przekłada się na proces przywództwa, na to jakie relacje budujesz z innymi, jakie decyzje podejmujesz i jaki jest Twój indywidualny sposób działania. Wykonaj 7 czynności, które pomogą Ci rozwinąć swoją samoświadomość, zdefiniować potrzebne kompetencje i wzmocnić Twoją markę lidera.
Rok 2020, który przyniósł nam pandemię, zmienił wszystko. Nagle liderzy znaleźli się w domu przed monitorem komputera, bez możliwości bezpośrednich interakcji ze swoimi pracownikami i klientami. Nadal jednak mieli istotne wiadomości i informacje do przekazania. Chcieli kontaktować się z klientami, partnerami, pracownikami, kandydatami. Pojawiło się jednak pytanie: jak to zrobić? O ile przełączenie się na wewnętrzną komunikację online w firmach poszło całkiem sprawnie, o tyle komunikacja zewnętrzna wymagała już dużo większych wysiłków. Dlatego też media społecznościowe bardzo mocno weszły w rolę pośrednika w komunikacji liderów ze światem zewnętrznym. Do takiej komunikacji liderzy potrzebują jednak silnej, spójnej i autentycznej marki osobistej.
Liderzy reprezentują firmę, jej kulturę, markę i produkty. To, co liderzy i pracownicy publikują w mediach ma teraz większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.
Profile liderów w mediach społecznościowych mogą być i często są bardziej angażujące niż profile marki. Wolimy widzieć i kontaktować się z ludźmi niż z markami, widzieć człowieka, a nie tylko logo i firmowy brand.
Na LinkedIn istnieją wyraźne przykłady tego jak pojedynczy profil szefa firmy, silnego lidera może często przewyższać całą stronę marki prowadzoną przez całe zespoły.