procedury

Sygnalista – jak przygotować się do wdrożenia przepisów: procedury wewnętrzne

Wracamy z kolejnym artykułem dotyczącym dyrektywy o ochronie sygnalistów. Tym razem omówimy krok po kroku kolejne etapy wdrożenia systemu zgłaszania naruszeń, przez które powinien przejść pracodawca, by spełniać nowe, wynikające z dyrektywy obowiązki.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Jakie kryteria powinien spełniać kanał zgłoszeń dla sygnalistów

  • Czym kierować się dokonując wyboru osoby lub zespołu osób, który będzie odpowiedzialny za rozpatrywanie zgłoszeń

  • Jakie podstawowe 4 procedury powinno się wdrożyć w organizacji

  • W jaki zakresie przeprowadzić szkolenia i kampanię informacyjną

  • Dlaczego o wdrożenie właściwych procedur wewnętrznych jest tak ważne

Już na początku trzeba jednak zastrzec, że obowiązki te sprecyzowane zostaną przepisami krajowymi, implementującymi dyrektywę do polskiego porządku prawnego i będą wiązać pracodawców w takim kształcie, jak zostanie ustalony polską ustawą. Na ten moment znamy jedynie minimalne wymogi stawiane przez dyrektywę. Standardy ochrony sygnalisty mogą jednak ulec podwyższeniu po przyjęciu przepisów krajowych. Z uwagi na to, że propozycja polskich regulacji nadal nie została przedstawiona, skupimy się na omówieniu tych wymogów, które określa dyrektywa.

Szykując się do wdrożenia nowych obowiązków w firmie warto zaplanować działania i rozłożyć je w czasie zwłaszcza, że poszczególne decyzje, które będą musiały być podjęte przez pracodawcę w toku wdrożenia będą rzutowały na kolejne podejmowane kroki. Proponowany harmonogram pozwoli uporządkować prace.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo